אפליקציות וידאו בכיכוב המשתמשים הן הטרנד החדש של הרשת; לאחר ההצלחה של Meerkat הישראלית והמאבק המתוקשר שלה מול טוויטר עם השקת אפליקציית Periscope, משיקה עכשיו פייסבוק את Riff, אפליקציית וידאו לאייפון ולאנדרואיד עם טוויסט חברתי מגניב: אתם יוצרים למעשה סרטון שרשרת, או Riff, בו משתתפים כל חברי הפייסבוק שלכם והחברים שלהם, והחברים של החברים שלהם...
עם הפעלת האפליקציה, וכדי להכניס אתכם מייד לאווירה ולקטע של האפליקציה, יתחילו להתנגן אוטומטית Riffים של חברי פייסבוק שלכם או חברי פייסבוק מדרגה שנייה. חוץ מסרטונים של החברים, תוכלו לגלול מטה ולצפות ב-Riffים נוספים המקודמים על ידי החברה. כל Riff מכיל סטטיסטיקות כמו כמה קטעי וידאו הוא כולל ולכמה צפיות הוא זכה. אתם יכולים פשוט לצפות ב-Riff כולו, או לעבור בין הקטעים בעזרת החלקות אצבע ימינה ושמאלה - וכמובן לשתף בפייסבוק, טוויטר, מייל או כל אפליקציה אחרת.
עוד ב-Geektime:
- אמזון השיקה מוצר כל כך מוזר שאף אחד לא יודע בוודאות אם מדובר במתיחה
- אלו האפליקציות הישראליות המובילות בחודש האחרון
תהליך הצילום פשוט מאוד: לאחר שתלחצו על כפתור ה-New Video, תופיע רשימת תגיות מהן תוכלו לבחור את הרלוונטיות לוידאו שלכם או להוסיף תגיות משלכם; לאחר הבחירה יופיע מייד טיימר של 3 שניות וצילום הוידאו יחל – במצלמה הקדמית, כמובן. אם אתם לא בקטע של סלפי, תצטרכו למהר וללחוץ על כפתור החלפת המצלמות בשלוש השניות שלפני ההקלטה.
מרגע שמתחיל הצילום, עומדות לרשותכם 20 שניות, ואם אתם לא מרוצים מהתוצאה - תוכלו לבטל את הצילום ולצלם מחדש. לאחר שתאשרו את התוצאה, יועלה הוידאו וימתין לחברים שיצמידו אליו את הוידאו שלהם, כדי ליצור שרשרת Riff חדשה. ככל שיותר קליפים יודבקו לסרטון שלכם, כך יזכה ה-Riff שלכם ליותר צפיות.
פייסבוק דאגה לייצר ממשק מינימליסטי, שכולל מעט מאוד כפתורים ולא כולל מסך הגדרות. החברה לא שכחה לשלב מנגנון דיווח על Riff פוגעני, שמאפשר לכם לסמן את קטע הוידאו הספציפי (ולא את כל השרשרת), לציין את הסיבה ולדווח, מבלי לפגוע בכל ה-Riff.