שש שנים בלבד לאחר פתיחת חנויות אפליקציות של אפל, שוק האפליקציות גדול כעת יותר מאשר עסקי אולפני הקולנוע של הוליווד, לפי ניתוח של האנליסט הורס דדיו.
הכנסות מפתחי אפליקציות למערכת ההפעלה iOS של ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל הסתכמו בשנה שעברה ביותר מ-10 מיליארד דולר - סכום גדול יותר מסך ההכנסות השנתיות של הוליווד ממכירות כרטיסים בבתי הקולנוע, ציין דדיו.
האנליסט הודה כי הוליווד נהנית ממקורות הכנסה נוספים מלבד מכירות כרטיסים, אולם ציין כי חנות האפליקציות של אפל, אפ סטור, "אף היא לא מציירת תמונה מלאה של ההכנסות מאפליקציות". בנוסף לחנות של אפל, ישנה גם גוגל פליי - חנות האפליקציות של גוגל למערכת ההפעלה אנדרואיד - וכן הכנסות מפרסום ושירותים. להערכת דדיו, כאשר מגלמים יחד את כל ההכנסות הללו, ענף האפליקציות גדול יותר מענף הקולנוע בארה"ב.
שוק האפליקציות אינו רק גדול יותר מעסקי הקולנוע, אלא גם צומח בקצב הרבה יותר מהיר. כך למשל, הכנסות מפתחי האפליקציות של אפ סטור זינקו בשנה שעברה ב-50% לעומת השנה קודמת, לפי נתונים של אפל, אשר ציינה גם כי מערכת ההפעלה iOS וחנות האפליקציות יצרו 627 אלף משרות בארה"ב לבדה.
כמות האפליקציות המוצעות בחנויות האפליקציות של חברות אפל וגוגל זינקה בשנים האחרונות, והן מציעות כעת מעל למיליון אפליקציות כל אחת. לשם השוואה, בראשית שנת 2010 היו בחנות האפליקציות של אפל כ-140 אלף אפליקציות בלבד.
אפל, שהחלה לשווק את אייפון ביוני 2007, פתחה את חנות האפליקציות אפ סטור שמאפשרת למשתמשים לרכוש אפליקציות שפותחו על ידי מפתחים עצמאיים. גוגל פיתחה בהמשך את מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד, ופתחה חנות אפליקציות משלה. גם נוקיה, בלקברי ומיקרוסופט פיתחו מערך דומה למערכות ההפעלה הסלולריות שלהן.
הבלוג appFigures דיווח בשבוע שעבר כי גוגל עקפה את אפל לראשונה במספר האפליקציות בחנות המקוונת של החברה. מספר האפליקציות בחנות המקוונת גוגל פליי של גוגל גדל ל-1.43 מיליון בסוף שנת 2014, לעומת 1.21 מיליון אפליקציות בחנות המקוונת של אפל, אפ סטור.
אחת הסיבות המסורתיות לאטרקטיביות של הטלפון החכם של אפל, אייפון, ומחשב הטאבלט של החברה, אייפד, היתה המגוון הרחב של אפליקציות למערכת ההפעלה של אפל, iOS, ולכן יש חשיבות - לפחות סמלית - לכך שמספר האפליקציות למערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל גבוה כעת יותר ממספר האפליקציות של אפל.
הכתבה פורסמה במקור ב-Themarker