שינוי דרמטי בוואטסאפ: האפליקציה שהבטיחה לחבר בינינו בלי להשתמש במידע שלנו כדי לרגל אחרינו בשום צורה מתחילה להשתנות.
לפני זמן קצר עדכנה החברה את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות שלה, בפעם הראשונה מזה ארבע שנים, והכניסה למסמכים סעיפים מטרידים למדי.
בהסבר לשינוי כתבה החברה כי "אנחנו רוצים לחקור דרכים בהן תתקשרו גם עם עסקים שאיכפת לכם מהם, ועדיין לתת לכם חוויה נטולת באנרים וספאם". הדרך של וואטסאפ לעשות זאת היא לא לאפשר הצגת פרסומות בתוך האפליקציה, אך כן התאמה של הפרסומות בפייסבוק למה שעשינו בוואטסאפ.
כדי לנסות לרכך את המכה, הודגש כי "אפילו כשנשתף יותר פעולה עם פייסבוק בחודשים הבאים, ההודעות המוצפנות שלכם יישארו פרטיות ואף אחד אחר לא יוכל לקרוא אותן - לא וואטסאפ, לא פייסבוק, לא אף אחד". במילים אחרות: וואטסאפ לא מתכוונת להתחיל לקרוא את ההודעות שלנו, בניגוד לשמועות העקשניות על חברת האם שלה, פייסבוק.
מה שהיא בכל זאת מתכוונת לעשות הוא לנתח את השימוש שלנו באפליקציה: מי אנשי הקשר שלנו, כמה הודעות אנחנו שולחים לכל אחד מהם ובאילו קבוצות אנחנו חברים. כך היא תוכל להלשין לפייסבוק על דפוסי התקשורת שלנו ותגרום לכך שהפרסומות שמוצגות לנו בפייסבוק יהיו מותאמות יותר לפי תחומי העניין המשותפים שלנו ושל החברים.
בנוסף, כפי שהודיעה החברה בתחילת השנה, היא תאפשר לחברות לתקשר איתנו ולשלוח לנו עדכונים על שירותים שכבר הזמנו. כך לדוגמה תוכל חברת האשראי להודיע על פעולה חשודה בכרטיס שלנו וחברת התעופה שאנחנו טסים איתה תוכל לעדכן אותנו בשינויים בזמני הטיסות.
"נרשה לכם ולצדדים שלישיים לתקשר אחד עם השני באמצעות וואטסאפ", נכתב בתנאי השימוש החדשים, "כמו למשל (...) שיווק. הודעות שיווקיות עשויות לכלול הצעה שתעניין אתכם". במילים אחרות - ישלחו לכם פרסומת, בניגוד להצהרה של החברה שלא יהיו פרסומות, "אנחנו לא רוצים ספאם (...) אז תוכלו לנהל את ההודעות הללו ונכבד את הבחירה שלכם".