רבים מאיתנו מכירים בעובדה שהם מכורים למשהו: לקפה, לסיגריות או לדברים אחרים. מחקר חדש של בנק אוף אמריקה בארה"ב מצא כי הסמארטפונים ממכרים אפילו יותר מכל אלו.
לפי הסקר, 85% מהמשיבים העידו כי הם בודקים את הסמארטפון שלהם כמה פעמים ביום, 35% אמרו כי הם בודקים את המכשיר באופן קבוע. מבין המשיבים, 16% אמרו כי הם בודקים את המכשיר שלהם פעם אחת לפחות. זה נשמע הרבה, אבל הנתון שעלה במחקר, שלפיו 47% העידו כי הם לא מסוגלים להחזיק מעמד יום אחד ללא הסמארטפון שלהם, כבר יכול לשקף את ההתמכרות. 13% אמרו כי הם לא היו מסוגלים לשרוד בלי הטלפון שלהם אפילו שעה אחת. רק 16% אמרו כי הם היו מסוגלים להתרגל לרעיון של חיים ללא טלפון סלולרי לצמיתות.
מחברי המחקר רצו גם לבחון על מה היו מוכנים לוותר המשתמשים כדי לקבל בחזרה את הסמארטפון שלהם אם היו היה נלקח מהם. 79% מהמשיבים אמרו כי הם היו מוכנים לוותר על שוקולד או על אלכוהול כדי לזכות בו בחזרה. בחינה מעמיקה של התשובות מגלה כי 45% היו מוכנים לוותר על אלכוהול, 34% היו מוכנים לוותר על שוקולד, 13% היו מוותרים על יחסי מין, 8% היו מוותרים על מכוניתם, 22% היו מוותרים על קניות ו-16% היו מוותרים על טלוויזיה או סרטים. המחקר מצא גם הבדל מגדרי בתשובות, כש-42% מהגברים היו מוכנים לוותר על שוקולד, ורק 27% מהנשים המשיבות היו מוכנות לוותר על הממתק.
בהמשך, נתבקשו המשיבים לדרג את חשיבותם של מוצרים או מכשירים שבהם הם משתמשים באופן יומיומי. המכשיר החשוב ביותר, לפי הסקר, הוא מברשת השיניים, ש-95% מהמשיבים הכירו בחשיבותה, במקום השני האינטרנט עם 93%, הסמארטפון במקום השלישי ביחד עם המכונית והדיאודורנט עם ציון של 91%. המחשב האישי נחשב לחשוב פחות מהסמארטפון וזכה לציון של 90%. בהפרש ניכר מאחור נמצאת הטלוויזיה עם 76%, המיקרוגל עם 74%, קפה עם 60% ואתרי מדיה חברתית עם 48%.
אם מפלחים את התשובות לשאלה הזו לפי גיל, מגלים כי הסמארטפון חשוב לבני 18-24 יותר מהכל. בקרב קבוצת הגיל הזו, זכה המכשיר הנייד לציון של 96%, מברשת השיניים ל-93% והדיאודורנט ל-90%. כנראה שבני דור המילניום צופים גם פחות בטלוויזיה באופן מסורתי, מפני שהמכשיר זכה ל-54% חשיבות בלבד – פחות מהמיקרוגל, מאתרי המדיה החברתית, מהמכונית, מהאינטרנט ומהמחשב האישי.
המחקר בדק גם באילו תנאים המשבים בודקים את המשיר הנייד שלהם - ובאופן לא מפתיע הוא מצא כי 38% מהמשיבים עושים זאת בזמן נהיגה. הבנק רצה לבדוק במחקר איך המכשיר יכול לסייע למשתמשים בהתנהלות פיננסית, ומצא כי על מכשיריהם של 81% מהמשיבים מותקנת אפליקציה של בנק והם בודקים את מצב החשבון שלהם לפחות פעם בשבוע. 48% אמרו כי הם משתמשים במכשיר לתשלום חשבונות ו-49% אמרו כי הם מעבירים סכומי כסף בין חשבונות באמצעות המכשיר. אבל למרות השימוש הגובר באפליקציות לצורכי בנקאות, 84% אמרו כי הגיעו פיזית לסניף בנק בששת החודשים האחרונים.
בנק אוף אמריקה רצה לבחון גם את הנכונות של המשיבים להשאיר את הארנק שלהם בבית ולהשתמש בסמארטפון כארנק דיגיטלי ומצא כי 60% מהמשיבים לא היו מעוניינים בכך. רק 6% מהמשיבים אמרו כי הם משתמשים בו עתה לתשלום ביציאה מחנות.
עוד ב-TheMarker:
>> גוגל סוגרת את Orkut - הניסיון הראשון להתחרות בפייסבוק
>> הסדרה "קומיוניטי" נקנתה על ידי יאהו לשידור באינטרנט