יש לכם שאלות או תקלות? תשאלו את המומחה כאן
1. במידה והמכשיר לא נדלק, תקוע, מגיב לאט, הסוללה מתרוקנת מהר ובאופן כללי הוא לא מגיב למגע - נסו תחילה לבצע לו הפעלה מחדש מאולצת (ריסט) – פעולה זו לא תביא לאובדן של מידע.
• פעולה זו פותרת את רוב התקלות התוכנתיות.
ריסט למכשירי אנדרואיד
בכדי לבצע ריסט למכשירי אנדרואיד נדרש ללחוץ בו-זמנית על כפתור הכיבוי+כפתור ווליום מטה ובמשך 10-15 שניות להחזיק את שני הכפתורים לחוצים עד להופעת הלוגו של החברה.
במידה ופעולת הריסט לא עובדת במכשיר בדקו כיצד הפעולה מתבצעת במכשירכם לפי הוראות היצרן שקיבלתם ברכישת המכשיר (לחילופין אפשר לחפש בגוגל לפי דגם המכשיר).
ריסט למכשירי אפל (iOS)
בכדי לבצע ריסט למכשירי אפל נדרש ללחוץ בו-זמנית על כפתור הבית העגול + כפתור הנעילה שנמצא בחלקו העליון של המכשיר ובמשך 10-15 שניות להחזיק את שני הכפתורים לחוצים עד להופעת הלוגו של אפל. ניתן לבצע איפוס הגדרות באמצעות כניסה אל הגדרות->כללי->איפוס->אפס את כל ההגדרות. (זהירות לא ללחוץ על "מחק את כל התוכן וההגדרות").
2. המכשיר עדיין לא עובד באופן תקין?
נסו להסיר אפליקציות שהתקנתם לאחרונה ייתכן ואחת מהן גורמת לבעיה.
משתמשי אנדרואיד לרוב סובלים מבעיות איטיות שלעיתים קרובות אף מלווה בזלילת סוללה כתוצאה מהתקנת אפליקציה עמוסת באגים או אפילו מאפליקציית מערכת במכשיר שהפסיקה לעבוד באופן תקין.
במכשיר אנדרואיד ניתן לאתר את האפליקציה הבעייתית שתוקעת את המכשיר ולרוב גורמת לריקון מהיר של הסוללה בעזרת אפשרות "סוללה" בהגדרות המכשיר.
א. היכנסו אל הגדרות המכשיר
ב. לחצו על "עוד" או גללו מטה בתפריט הראשי עד שתגיעו לאפשרות "סוללה" ובחרו בה
ג. במסך שייפתח תוכלו לראות את אחוזי צריכת הסוללה באפליקציות
• אפליקציה שעובדת באופן חריג לרוב תנוע סביב ה-40% בצריכת סוללה ומעלה.
• ניתן יהיה ללחוץ על האפליקציה ולבצע לה "אלץ עצירה" או אפילו להסירה.
3. איפוס: במידה והבעיה עדיין קיימת האפשרות האחרונה שלכם תהיה לגבות את כל החומר שלכם במכשיר ולבצע שחזור להגדרות ייצרן אשר יביא למחיקת כל התוכן במכשיר.
איפוס מכשיר אנדרואיד:
א. כניסה אל הגדרות
ב. לחיצה על חשבונות או גלילה אל "אפשרויות גיבוי".
ג. בחירה באפשרות "גיבוי ואיפוס".
ד. לחיצה על "איפוס לנתוני יצרן"
איפוס מכשיר אייפון:
א. לחצו על אפליקציית הגדרות
ב. בחרו ב – "כללי"
ג. גללו מטה עד לאפשרות "איפוס"
ד. בחרו באפשרות "מחק את כל התוכן וההגדרות"
• שימו לב! מיד עם ביצוע פעולה זו כל הנתונים יימחקו מהמכשיר.
• מומלץ שהמכשיר יהיה מחובר לחשמל בזמן תהליך האיפוס.
4. במידה ומדובר בבעיית טעינה במכשיר או טעינה איטית:
א. נסו להחליף את המטען ייתכן והוא אינו תקין. (סרקו את כבל הטעינה ובדקו שאין חלקים קרועים בעיקר באזור המחבר).
ב. בכדי להטעין את המכשיר באופן מהיר מומלץ לבצע טעינה באמצעות מטען חשמל ולא דרך המחשב. טעינה באמצעות המחשב היא איטית ולכן אינה מהווה אינדיקציה לתקלה.
ג. במידה והסוללה במכשיר נשלפת ויש לכם סוללה חלופית בדקו אותה במכשיר במקום הנוכחית.
5. במידה והמכשיר אינו מזוהה במחשב:
א. נסו להחליף לכניסת USB אחרת במחשב (מומלץ בחיבור מאחורי המחשב)
ב. נסו לחבר את המכשיר למחשב בעזרת כבל USB אחר
ג. בדקו אם המכשיר מזוהה במחשב אחר
ד. במידה והמכשיר כן מזוהה במחשב אחר בדקו האם מדובר בבעיית דרייבר במחשב שלכם או שההתקן לא מזוהה (הודעה במחשב תוצג בהתאם).
6. המכשיר לא נדלק
במידה והמכשיר לא נדלק בכלל ייתכן וזו בסך הכל בעיית טעינה. נסו להטעין את המכשיר עם מספר מטענים ודרך כמה שקעים.
*אופיר מנור הוא מנהל ההדרכה ב-Support Online.