מי שצופה בעיקר בערוצי ספורט, ודאי ישמח לדעת שמהיום ניתן לזפזפ בין שידורי הספורט הפופולאריים בארץ גם בלי מנוי לכבלים או ללויין ולעשות זאת בכל זמן ובכל מקום: חברת פרטנר (אורנג') השיקה לפני זמן קצר את אפליקציית 4GTV, שירות טלוויזיה אינטרנטי למכשירים ניידים.
האפליקציה החדשה, המחליפה את MyTV של החברה, מעניקה למשתמשים גישה לתכני וידאו חיים ומוקלטים. כרגע היא כוללת 5 ערוצי HD, בהם ערוצי הספורט 5, One, ספורט 1 וליגת ווינר, כמו גם ערוץ ישראל ברוסית (9). ערוצים ישראלים שאינם באיכות HD כוללים את שידורי ערוצים 2 ו-10 בשעות אחר הצהריים והערב, לצד ערוצי ספורט נוספים.
כאמור, באפליקציה ניתן לצפות גם בשידורים חיים וגם בתכני וידאו לפי דרישה (VOD). כך, לדוגמא, ניתן לצפות בשידורי חדשות2 וקשת מ-5 בערב ועד חצות בשידור חי, או לצפות בהקלטות תוכניות שכבר שודרו. סרטים וסדרות מהעבר זמינים לפי קטגוריות, ביניהן גם כאלו המותאמות לילדים.
עוד ב-NEXTER:
השירות זמין ללקוחות אורנג', לאחר הורדת האפליקציה מ-Google Play לאנדרואיד או מ-AppStore לאייפון, בתשלום נוסף של 19.90 שקל לחודש נוסף לחבילה הקיימת שלהם. החברה מדגישה כי הוא אינו דורש הגדלה של נפח הגלישה הסלולרית, מאחר ובניגוד לאפליקציות צד שלישי, השימוש בזו של ספקית התקשורת אינו נמדד מצידה כחלק מהגלישה הסלולרית. נציין כי משתמשים הנעזרים באפליקציות מדידת גלישה סלולרית כן יראו ניצול חבילה על ידי האפליקציה, ולכן לא ניתן לסמוך על המדידה המובנית במכשירים. בנוסף, לתקופת ההשקה יקבלו לקוחות יחד עם חבילת הטלוויזיה חבילת גלישה בנפח 5 גיגה-בייט (אם הם אינם מנויים עדיין לחבילה בנפח כזה או גבוה יותר).
סמנכ"ל השיווק של פרטנר, יגאל ברקת, ציין כי השירות מהווה חזרה של החברה לעולם התוכן, לאחר שבעבר כבר הציעה חנות אינטרנטית לרכישת תכני וידאו ומוסיקה. "שירות Orange 4GTVהוא שלב מתוך התהליך", אמר ברקת והדגיש כי "במקביל, וללא קשר, פרטנר שוקדת על כניסתה לעולם הטלוויזיה ומקווה כי בתקופה הקרובה יינתן פתרון לסוגיות הרגולטוריות בנושא", מה שיאפשר לה ולסלקום להשיק שירותי טלוויזיה גם למסך הסלוני.
החברה ציינה כי לפי סקרים שנערכו על ידיה ועל ידי חברות אחרות ברחבי העולם, הצפייה בטלוויזיה ממכשירים ניידים נמצאת בעלייה מתמדת. כך, סקר אמריקאי מקיף העלה כי מ-2013 ל-2014 עלה שיעור המשתמשים בסמארטפון לצפייה בווידאו מהרשת מ-61% ל-75%. נתונים מקבילים של רשות השידור הבריטית BBC מצביעים על עלייה של 84% בצפייה בתכניה דרך אפליקציית iPlayer שלה בשנה האחרונה. לפי פרטנר, 90% מהצעירים עד גיל 35 צופים בתכנים טלוויזיוניים דרך הטאבלט ו-68% מכלל הציבור משתמשים לפחות באפליקציה אחת לצפייה בווידאו.