גוגל אמנם משחררת גרסת אנדרואיד חדשה בכל שנה, אך חולף זמן רב עד שהיא מגיעה למכשירים קיימים, אם היא בכלל מגיעה אליהם. לעיתים קרובות, עד שהמכשירים שלנו מתעדכנים לגרסת אנדרואיד חדשה גוגל כבר מציגה את הבאה אחריה. עתה נראה שגוגל פועלת על מנת לדאוג לכך שהסמארטפונים של כולנו יעודכנו בתדירות קבועה ולא יישארו מאחור.
אנליסט הטכנולוגיה ריצ'ארד ווינדזור טוען בבלוג האישי שלו שגוגל רוצה להפוך את אנדרואיד לקניינית, בגלל שהעובדה שהיא כיום קוד פתוח מאפשרת לכל חברה או מפתח ליצור גרסה משלהם למערכת, כשמעליה ממשק משתמש שונה ומבלבל שגורם לתוכנה להיראות שונה בכל מכשיר ומעכב שחרור עדכונים עד להתאמת התוספות לכל גרסה חדשה של אנדרואיד.
ווינדזור מבסס את הערכותיו על רצף של אירועים שהתרחשו בתקופה האחרונה: בכנס שנערך בתחילת השבוע אמר מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, כי החברה מתכוונת "להשקיע יותר מחשבה" בשיפור מכשירי הנקסוס של החברה, שמריצים את גרסתה הנקייה של אנדרואיד, כדי שיהיו אטרקטיביים יותר בעיני הציבור, גם ללא התוספות של היצרניות השונות; כמו כן, זו כבר תקופה ארוכה שבסיסה שגוגל דורשת מיצרניות מכשירים לעמוד בדרישות סף מסוימות ולקבל אישור תאימות למכשירים לפני שהם מאושרים להורדת אפליקציות מהחנות של גוגל. כך שאם גוגל ממילא הולכת לפתח גרסה טובה יותר של אנדרואיד, מעריך ווינדזור שהיצרניות יתבקשו וישמחו לאמץ אותה, במקום להמשיך להעסיק מאות עובדים (כפי שעושות סמסונג, LG, HTC ואחרות) על פיתוח תכונות משלהן שמיועדות לפצות על חסרונות של אנדרואיד ה"טהורה".
עוד ב-TGspot:
באיחור של 5 חודשים: מכשירי Galaxy Note 5 בישראל עודכנו לאנדרואיד 6
מהירה יחסית: LG מתחילה לעדכן את מכשירי G4 בישראל באיחור של חודש בלבד
לפי נתוני גוגל, כיום גרסת האנדרואיד הנפוצה ביותר בסמארטפונים וטאבלטים פעילים היא לוליפופ (5), ששוחררה לפני שנה וחצי ועדיין נמצאת ב-35.4% מהמכשירים, במקום השני קיטקט (4.4) בת השנתיים וחצי עם 31.6% ובמקום השלישי ג'לי-בין (4.1, 4.2 ו-4.3) בת השלוש וחצי (!) הנמצאת ב-18.9% מהמכשירים. רק במקום הרביעי נמצאת מרשמלו (6), ששוחררה לפני כ-10 חודשים, והגיעה עד כה ל-10.1% מהמכשירים בלבד.
לעומת זאת, מכשירי אייפון ואייפד של אפל מתעדכנים מהר הרבה יותר, כאשר שבוע לאחר השקת כל גרסה של iOS היא מגיעה לרובם המוחלט של המכשירים הפעילים. כיום, לפי נתוני החברה (נכון ללפני חודש בדיוק), רצה iOS 9 שהושקה לפני כ-8 חודשים על 84% מהמכשירים הניידים הקיימים שלה, לעומת 11% בלבד שנשארו עם גרסה 8 בת השנה וחצי ו-5% בלבד לכל הגרסאות הישנות יותר יחד.
גוגל החליטה שלא להגיב לטענות, אך אין זה הדיווח היחיד שמגיע בתקופה האחרונה ורומז על חוסר שביעות הרצון שלה בנוגע לקצב שחרור העדכונים. בסוף החודש שעבר פורסם כי החברה שוקלת לפרסם "רשימת שיימינג" של יצרנים שלא עדכנו את גרסאות האנדרואיד של מכשיריהם בזמן. עם זאת, הדעות חלוקות עד כמה מהלך שכזה יהיה אפקטיבי. בנוסף, כפייה על גרסה אחידה של אנדרואיד לכל המכשירים תהווה ויתור על אחד היתרונות העיקריים של אנדרואיד כפי שמציגה אותו גוגל בפרסומות: "להיות יחד. לא אותו דבר" (כלומר: כל המכשירים האנדרואידים מתקשרים באופן מושלם, אבל כל אחד מהם מציע חוויה המתאימה לסוג אחר של משתמש).