סקר שערכה חברת המחקר On Device מצביע על כך שווטסאפ, אפליקציית המסרים המיידיים הסלולרית, עקפה את אפליקציית הצ'אט של פייסבוק כפלטפורמת ההודעות הפופולארית בעולם. בסקר השתתפו 3,759 בעלי סמארטפונים מבוססי אנדרואיד של גוגל ו-iOS של אפל, החיים במדינות ארה"ב, ברזיל, דרום אפריקה, אינדונזיה וסין, שנשאלו "באיזו אפליקציית מסרים מיידיים אתם משתמשים לפחות פעם בשבוע?". 44% סימנו את האפשרות וואטסאפ, בעוד רק 35% סימנו את האפשרות פייסבוק.
בארה"ב פייסבוק עדיין מדורגת ראשונה, עם 46% לעומת 35% בלבד לוואטסאפ, אך בשאר המדינות נהנית וואטאפ מיתרון עצום על פני הרשת החברתית הפופולארית בעולם: 72% לעומת 49% בברזיל ו-68% לעומת 47% בדרום אפריקה. באינדונזיה פייסבוק כלל אינה נמנית בין שלוש האפליקציות המובילות לשליחת הודעות בין משתמשים, ובסין לא מככבת אף אחת מהשתיים מאחר ותושבי המדינה כמעט נכפים להשתמש בשירותים הנמצאים בפיקוח הממשל.
עוד NEXTER כל הזמן בעמוד הפייסבוק
מצד אחד, מדובר בבשורות רעות לפייסבוק, שעושה מאמצים כבירים לתת למשתמשים סיבות לא לפנות לאפליקציות המתחרות במסנג'ר שלה, ולאחרונה אף הוסיפה לה תמיכה ב-SMS, כדי לעודד משתמשים להפוך אותה לאפליקציית התקשורת היחידה שלהם. מצד שני, יש לציין כי מספר המשתמשים הקבועים לא מעיד על כמות השימוש וייתכן שחלק גדול מהמשתמשים בווטסאפ הם אלו השולחים הודעה או שתיים ביום, בעוד משתמשי פייסבוק מסנג'ר עושים בו שימוש כבר יותר. בכל אופן, נתונים אלו לא נבדקו במסגרת הסקר.
ממצאים נוספים של הסקר מראים שהודעות מיידיות הם השימוש הנפוץ ביותר בסמארטפונים – 86% מהמשתמשים עושים בהן שימוש לפחות פעם ביום, לעומת 75% השולחים הודעות SMS, 73% המבצעים שיחות ו-60% המשתמשים במייל, לפחות פעם ביום.
כמו כן, נמצא כי שיתוף תמונות נפוץ יותר ברשתות חברתיות כלליות מאשר באפליקציית שיתוף התמונות הייעודית של פייסבוק, אינסטגרם. בעוד בשירות שנקנה על ידי פייסבוק במיליארד דולר משותפות 55 מיליון תמונות ביום, באתר האם משותפות 350 מיליון תמונות ביום, ודרך המתחרות סנאפצ'אט ו-WeChat הסינית משותפות 400 מיליון (לכל אחת) ביום.