המנוי אינו זמין? כנראה שמדובר במקרה חירום. שר התקשורת משה כחלון הורה לחברות הסלולר להיערך למצבי קיצון - כך מפרסם היום "גלובס". המשמעות: קביעה של נוהל התאוששות שיופעל בעקבות תקלה מהותית או פגיעה חמורה במיוחד ברשת הסלולר.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
על פי הנוהל שהשר כחלון מעוניין לקדם, על חברות הסלולר להיערך למצב שבו יהיה צורך בהשבתת הרשת כולה כדי להתאושש בשעת עומס. הלקח הוא מהתקלה שאירעה לסלקום בדצמבר 2010.
מקורות בחברות הסלולר מציינים כי הנוהל החדש מדבר על כך שבמקרה של תקלה מהותית (100 אלף מושבתים או 10% מהלקוחות, הנמוך מביניהם) יוכל המפעיל לשקול ניתוק של כל מנויים שלא נפגעו בתקלה באופן ישיר, כדי שניתן יהיה להתאושש בצורה הדרגתית. בצורה טכנית מדובר בניתוק אפשרי של מיליוני לקוחות.
המטרה של הנוהל החדש שיזם המשרד היא להעניק למפעילים את הידיעה הברורה שהם יכולים להשבית את הרשת, כלומר לנתק לקוחות בשעת תקלה, במידה ויחליטו שהם צריכים לעשות כן, כדי שיוכלו לעלות את כל המנויים בצורה הדרגתית לאחר מכן. במקביל עובד המשרד על פתרון לשעת חירום במסגרתו יחויבו המפעילים לגבות אחד את השני במקרה של נפילה של אחת הרשתות.