האם אתם בעליו של אייפון 7 ואתם סובלים מתקלה ברמקול או במיקרופון? ייתכן שהמכשיר שלכם שייך לקבוצה לא ידועה בגודלה של מכשירים מהדגם הזה אשר התגלו כתקולים. באתרים ובפורומים בחו"ל ניתן למצוא לא מעט תלונות ודיווחים בנושא בחודשים האחרונים, ובשבוע האחרון גם בישראל החל להצטבר מספר לא מבוטל של תלונות. לקוחות שנתקלו בתקלה נאלצים לקחת את המכשיר לתיקון במעבדה.
מקור התקלה שמתרחשת בהפתעה הוא ככל הנראה ברכיב האודיו של המכשיר ולא בעדכון גרסה. לפי הדיווחים, באייפונים שסובלים מהבעיה לא ניתן לדבר בטלפון ללא אוזניות בלוטות', לא ניתן לבצע צילומי וידאו עם קול, לשלוח הודעות קוליות בוואטסאפ, לבצע הקלטות, ובזמן שיחה לא תוכלו לדבר ברמקול משום שהאייקון אינו זמין.
התקשרנו לשירות הלקוחות של אפל בישראל כדי לדעת האם שם יספקו לנו תשובות לבעיה. מהר מאוד התאכזבנו והדבר היחידי שידעו להגיד לנו זה שלא ידוע במה מדובר, שאנחנו יכולים להמתין לשיחה עם מומחה שיסביר לנו כיצד לאפס את המכשיר, או פשוט לשלוח את המוצר לתיקון דרך היבואן.
"זה קרה לי לפני חודש בערך", מספר מתן בשיחה עם NEXTER. "בלי איזה מקרה חריג של נפילה, רטיבות, שבר או התעסקות כלשהי עם הטלפון. ניסיתי לפנות אל התמיכה הטכנית של אפל במייל אבל כנראה שיש להם איזשהו בוט שעונה באופן אוטומטי ומפנה אותך למאגר הפתרונות שלהם. מביך שחברה בסדר גודל של אפל והיבואנים שלה לא יכולים לקחת אחריות על תקלה שקיימת בהמון מכשירים".
"באזור חודש מאי פתאום במהלך שיחות הפסקתי לשמוע את מי שמתקשר ולהפך", מספרת אירה. "למזלי יש לי איירפודס אז אני פשוט מחברת אותם כשאני רוצה להתקשר. אני לא יכולה להשתמש בסירי, אם אני מקליטה וידאו אז הוא ללא קול, ואני לא יכולה להקליט הודעות קוליות בווטסאפ".
והאם התשובה נמצאת בעדכון גרסה? אולי. ביום חמישי (19.9) בשעות הערב (שעון ישראל), צפויה אפל להפיץ את מערכת ההפעלה iOS 13 שתכלול מספר שיפורים ודברים חדשים, אך לא ידוע האם הפתרון לתקלה נמצא שם.
ומה אומרות היבואניות הרשמיות בישראל?
ברשת iDigital מסרו בתגובה, כי "מדובר בתקלה שאין לגביה תכנית שירות של אפל (ריקול). במידה והמכשיר נמצא עדיין תחת אחריות אזי שהוא יטופל במסגרת האחריות. במידה ולא, ניתן למסור את המכשיר לתיקון בתשלום במעבדה המורשית".
מנגד, ברשת iStore דווקא מכירים את הבעיה ומסרו: מדובר בתקלה מוכרת אך לא בהיקפים חריגים ביחס לכל תקלה אחרת באייפון. ניתן לתקן בכל אחד מסניפי רשת iStore בעלות 700₪ זמן תיקון מקסימלי עד 10 ימי עסקים רק לדגמים הנתמכים בקבלת שירות במעבדות הרשמיות של אפל בישראל.