אפל הכריזה אתמול (שבת) על תוכנית החזרה (ריקול) למכשירי אייפון 6S ו-6S פלוס שלא נדלקים בעקבות רכיב במכשיר שעשוי להתקלקל. לדברי החברה, התקלה קיימת רק במכשירים שיוצרו בין אוקטובר 2018 לאוגוסט 2019. גם אם המכשיר שלכם תקין נכון לחשוב, תוכלו לבדוק את המספר הסידורי של הטלפון שלכם בדף מיוחד שפתחה אפל.
איך בודקים את המספר הסידורי? כנסו להגדרות > כללי > אודות > והעתיקו את המספרים והאותיות שכתובים בשורה.
באפל מציינים כי אם לאייפון שלכם נגרם נזק הפוגע ביכולת השלמת התיקון, כגון מסך סדוק, על מנת לפתור את התקלה במקרים מסוימים תדרשו לשלם כסף על עלות התיקון. בנוסף, אם תיקנתם את המכשיר בעצמכם תוכלו לבקש החזרה כספי ובחברה יבחנו את הבקשה.
ומה אצלנו? ביבואניות הרשמיות, iStore ו-iDigital, מציינים כי בעלי אייפון הזכאים לשירות במסגרת תוכנית הריקול עליה דיווחה אפל, יכולים למסור את מכשירם לתיקון באחד מסניפי הרשתות ברחבי הארץ ללא עלות נוספת בכפוף לתנאים.
בחודש שעבר דיווחנו על תקלה עולמית הנוגעת למיקרופון במכשירי אייפון 7, ואלפי תלונות גם בישראל. מקור התקלה שמתרחשת בהפתעה הוא ככל הנראה ברכיב האודיו של המכשיר, ולפי הדיווחים באייפונים שסובלים מהבעיה לא ניתן לדבר בטלפון ללא אוזניות בלוטות', לא ניתן לבצע צילומי וידאו עם קול, לשלוח הודעות קוליות בוואטסאפ, לבצע הקלטות, ובזמן שיחה לא תוכלו לדבר ברמקול משום שהאייקון אינו זמין.
לקוחות שסובלים מהתקלה נאלצים לקחת את המכשיר לתיקון במעבדה ולשלם מכיסם כ-700 שקלים, ולמרות זאת באפל לא לוקחים אחריות וקוראים לריקול.