שני אירועים חשובים התקיימו ביום רביעי האחרון, במסגרת תערוכת IFA 2013, שנערכת בימים אלה בברלין, האחד של סמסונג והשני של חברה כמעט אלמונית בשם סוני. אם לשפוט על פי הכותרות שליוו את שני אירועי ההכרזה, המנצחת היא ללא ספק סמסונג שהצליחה להדיר את מתחרתה הוותיקה מהכותרות הראשיות וכמעט להעלים את מוצריה החדשים מאור הזרקורים.
טרנד השעונים החכמים יצא לדרך
אחרי ציפייה ארוכה ירתה סמסונג את יריית הפתיחה בטרנד הטכנולוגי שהולך ללוות אותנו במהלך השנה הבאה: השעונים החכמים. סמסונג איננה הראשונה שמציגה שעון חכם אבל זה כנראה לא ממש משנה לאף אחד, בעיקר בשל העובדה שכל המוצרים שהושקו בתחום הרגישו יותר כנסיונות גישוש מאשר כמוצרים מוגמרים.
שלושה מוצרים משמעותיים הופיעו שם בברלין: השעון החכם החדש (Galaxy Gear), ורענון כפול לליין הנוט (Galaxy Note 3 וה-Galaxy Note 10.1). מי שחיפש חדשנות יאלץ להמשיך לחפש באירועי החברות האחרות שעוד צפויות להציג בקרוב בתערוכת IFA 2013 שתפתח בקרוב בברלין, מאחר וכזו לא ממש היתה בקרב המוצרים של סמסונג, שיפורים מאידך היו שם למכביר.
כוכב הערב: ה-Galaxy Gear
בדיוק כמו בתמונה שהודלפה מוקדם יותר השבוע, השעון החכם של סמסונג התגלה כמסך מגע מרובע עטוף במסגרת מתכת המגיע עם רצועות בשלל צבעים שונים.
המרכיב העיקרי בשעון, מסך המגע, מגיע בגודל "1.63 אינצ' ומדובר במסך מסוג AMOLED ברזולוציה בת 320X320. ה-Gear מצוייד במעבד במהירות 800MHz וסוללה צנועה של 315mAh. אלא שכאן הנתונים היבשים מסתיימים ומתחיל החלק המעניין: השעון מגיע גם עם מצלמת 1.9 מגה פיקסל מובנת שיכולה ללכוד וידאו באיכות 720p, רמקול ושני מיקרופונים מובנים.
וגם:
>> תופעה: גורדי שחקים ממיסים מכוניות סביבם
>> אלון מאסק חושף: עיצוב ותכנון טיל תלת בתצוגה תלת מימדית
למה זה כל כך מעניין? ובכן, תחילה מדובר באמצעים שמאפשרים להשתמש בו כבקר שליטה נוח להפליא על מכשירים גדולים ומסורבלים יותר ושנית: אם חשבתם שמשקפי גוגל גלאס מאפשרים לצלם תמונות סטילס ווידאו באופן קל ופשוט, רק חכו לצמיד שמונח על ידכם ותופס הרבה פחות תשומת לב מצד הסובבים.
השעון כולל כפתור אחד המשמש ככפתור בית ובלחיצה כפולה יקפיץ שליטה קולית שתאפשר לכם לנווט באופן קל בין פעולות שונות.
מספר אפליקציות מובנות (70 במספר) יאפשרו בין היתר להחליף את תצוגת השעון אבל גם שליטה על המוזיקה שאתם שומעים באמצעות הסמארטפון או הטאבלט ובהמשך ניתן יהיה להתקין אפליקציות נוספות.
מועד השקה: ה-25 בספטמבר.
מחיר: 299 דולר.
עוד שעון חכם, הפעם של קוואלקום
סמסונג, שומעת? קוואלקום מצטרפת אל המירוץ על זרועותיהם של המשתמשים, כאשר בכנס Uplinq הודיע מנכ"ל החברה, פול ג'ייקובס על השקתו של שעון חכם מבית החברה, הנקרא Toq. כמו מרבית השעונים החכמים האחרים בשוק, ל-Toq אין פונקציונלית מלאה של סמארטפון או טאבלט, אך הוא מציג את היכולת לדפדף בין היישומים השונים של הטלפון, כגון שיחות, הודעות SMS, לוח שנה ואף הודעות Whatsapp מבלי הצורך להוציא את הסמארטפון מהכיס או מהתיק.
שעון חכם, עמיד במים ועם חיי סוללה לא רעים
המפרט הטכני של ה-Toq נחשף גם הוא, כאשר השעון החכם מבוסס על מעבד ARM Cortex M3 ויגיע עם מסך בגודל 1.55 אינץ' ותצוגה צבעונית ברזולוציה של 288×192 פיקסלים. דבר חשוב נוסף שראוי לציין לגבי התצוגה, היא שטכנולוגיית ה-Mirasol של החברה בנויה לתוך המסך ואמורה להעניק לו חיי סוללה של 3 ימים בשימוש רגיל, פי 3 מהשעון החכם של סמסונג. מימדי השעון קטנים למדי, ויעמדו על 43.3 מילימטרים אורך, 47.6 מילימטרים רוחב ועובי של 9.96 מילימטרים, כאשר משקלו עומד על כ-91 גרם.
מוזר לכם שקוואלקום בחרה דווקא להשיק מוצר משלה ישירות לצרכן? אתם לא לבד, אך לקוואלקום יש הסבר הגיוני לזה, כאשר היא הולכת למכור רק מספר מוגבל, המוערך בכעשרות אלפי שעונים בלבד: "אנחנו לא מנסים להיות חברת אלקטרוניקה לצרכן, אך אנו מעוניינים לתת למשתמש את הדעה שלנו על מה שאנחנו חושבים שצריכות להיות התכונות החשובות של מחשוב לביש מוצלח" סיפר רוב צ'נדוק (Rob Chandhok), בכיר בקוואלקום.
נכון לזמן ההכרזה, השעון יפעל עם סמארטפונים מבוססים אנדרואיד בגירסא 4.0.3 ומעלה, אך בקוואלקום מספרים כי גירסאת iOS נשקלת בימים אלו. כמו כן, השעון יגיע עם יכולת טעינה אלחוטית בטכנולוגיית WiPower LE, בניגוד למירב הסמארטפונים אשר דווקא החליטו לאמץ את תקן ה-Qi.
מחיר השעון החדש של קוואלקום צפוי לעמוד על לא פחות מ-300 דולרים ולהיות זמין לרכישה עבור מספר מוגבל בלבד של משתמשים לקראת סוף שנת 2014, כך שככל הנראה במהלך השנה הבאה אנחנו נראה עוד מספיק שעונים חכמים של חברות גדולות אשר יחליטו לפרוץ גם הן אל השוק. עד אז, נראה שהתחרות בין השעון הטרי של אפל, ה-Galaxy Gear Watch לשעוני ה-Pebble וחבריו יכבשו בינתיים את שוק המשתמשים הפרטיים, כך שתסריט הגיוני הוא שעד שה-Toq יגיע אל המשתמשים, הוא כבר יהיה לא רלוונטי.