אפליקציית ניתוחים פלסטיים
"אוהבת לאכול הרבה המבורגרים ושוקולדים"

מסתבר שלא רק בישראל חושבים שילדים שמנים שרוצים להיות רזים זה לא פוליטיקלי-קורקט: מחנויות האפליקציות של גוגל ואפל הוסרו אתמול (ג'), אפליקציות לסמארטפונים וטאבלטים בהן התבקשו המשתמשים לבצע "ניתוחים פלסטיים" בילדה שמנה ולהפוך אותה לרזה ויפה.

עוד NEXTER כל הזמן בעמוד הפייסבוק

באפליקציית האייפון Plastic Surgery & Plastic Doctor & Plastic Hospital Office for Barbie Version ("מנתח פלסטי ורופא פלסטי ומשרד בית חולים פלסטי, גרסת ברבי"), התבקשו המשתמשים לעזור לברבי. "לילדה חסרת המזל הזו כל כך הרבה משקל עודף עד ששום דיאטה לא יכולה לעזור לה. במרפאה שלנו היא יכולה לעבור ניתוח שאיבת שומן, שיהפוך אותה לרזה ויפה", תואר המשחק בחנות של אפל. "נצטרך לבצע חתכים קטנים באיזורים בעייתיים ולשאוב מהם את השומן המיותר. האם תנתח אותה, דוקטור?". הוא יועד לבני ובעיקר בנות 9 ומעלה, ותיעד את גופה של הילדה לפני ואחרי הניתוח, בתוספת ציורי כלי חיתוך רפואיים ותחבושות.

_

אפליקציית ניתוח פלסטיים
"נצטרך לבצע חתכים קטנים באיזורים בעייתיים"
OBJ

גם בחנות האפליקציות של גוגל היתה אפליקציה דומה, בה נראתה ילדה בשם ברברה, ש"אוהבת לאכול הרבה המבורגרים ושוקולדים", ולכן זקוקה לניתוחי שאיבת שומן ושאר הליכים פלסטיים. הגרפיקה ביישום זה, שהופץ תחת שם שונה ושם מפתח שונה, היתה זהה כמעט לחלוטין לאפליקציה שהוצעה למשתמשי מכשירי אפל.

עד מהרה התמלאה הרשת ביקורת כלפי האפליקציות. הגולשים טענו כי המסרים של האפליקציות אינם ראויים אפילו כבידור לקהל מבוגר, וודאי שאינם חינוכיים עבור ילדים. לא רק האידאליזציה של רזון וניתוחים פלסטיים זכתה לביקורת, אלא גם הגרפיקה, שלטענת גולשים היתה אלימה ממש בכך שהיא הראתה סכינים חותכות את הילדות ותחבושות המכסות את השתיים לאחר הניתוחים.

אפליקציית ניתוח פלסטיים
גרפיקה אלימה של סכינים חותכות בבשר החי

 

תוך מספר שעות נעלמו שתי האפליקציות מהחנויות. באף אחד מהמקרים לא הודיעו החברות על הסיבה, אך נראה כי הדבר נעשה בשל הביקורות, ולא בגלל סיבות טכניות כגון טענות להפרת זכויות יוצרים או גילוי רושעה (תוכנה זדונית לגניבת מידע) המוסתרת בהן.

כזכור, בשבוע שעבר הוסר בישראל קמפיין פרסום נרחב למודעות להשמנת יתר בקרב ילדים, בעקבות הביקורת כלפי התמונות ה"משפילות" של ילדים שמנים ועצובים. כיום מנוהל הקמפיין ללא המחשה ויזואלית של ממש, אלא תוך שימוש באותיות עבות ומעוגלות.

>> צפו: אם גוגל היתה סתם בחור מסכן

>> כשביקור אצל הרופא הפך לסטטוס מביך בפייסבוק שלו