פעמים רבות פנו אלינו קוראים ודיווחו על תקלות בשליחת או קבלת הודעות SMS, אך מעולם לא הצלחנו לשחזר אותן. עתה, תביעה שהוגשה לבית משפט בארה"ב שופכת אור על תלונות רבות ששמענו בשנים האחרונות ממשתמשי סמארטפונים שונים.
התביעה הוגשה ביום חמישי האחרון על ידי אדריאן מור בבית המשפט הפדרלי בסן חוזה שבקליפורניה, כך דיווח בלומברג. לפי התלונה, שמבקשת להפוך לתביעה ייצוגית בסכום שטרם נקבע, אפל גורמת נזק ללקוחות העוברים ממכשירי אייפון למכשירים אחרים בכך שהיא מונעת מהודעות טקסט להגיע אליהם. לדבריה, משתמשים שהחליפו מכשיר "נענשים ואינם יכולים ליהנות מכל היתרונות של חוזי השירות הסלולריים שלהם". בנוסף, טוענת מור, אפל אינה מיידעת כלל את הלקוחות בעניין.
עוד סיפורים, סרטונים ותמונות בפייסבוק של NEXTER
עוד ב-NEXTER:
- ריהאנה לעגה לתלבושת נשף של נערה ועוררה סערה
- 14 דברים הזויים שאנשים קנו ברשת כשהיו שיכורים
- צילם סלפי עם רוכב אופניים שהתמוטט במקום לעזור
הנזק עליו מדובר הוא בעיה שחווים משתמשים רבים שהחליפו מכשירי אייפון: הודעות טקסט מאנשי הקשר שלהם שעדיין משתמשים במכשיר של אפל אינן מגיעות אליהם יותר, או מגיעות באיחור משמעותי. הדבר נגרם בגלל שירות ההודעות הקנייני של אפל - iMessage. השירות, שהושק עם iOS 5 (ואייפון 4s) לפני כשנתיים וחצי, מאפשר למשתמשי האייפון להתכתב בהודעות חינמיות באמצעות האינטרנט, כאשר החיבור לרשת זמין, מתוך ממשק הודעות ה-SMS הסלולריות הרגילות.
אך כאשר מנוי סלולרי עובר ממכשיר אייפון למכשיר מבוסס אנדרואיד, ווינדוס פון, בלקברי או כל מערכת הפעלה סלולרית אחרת, ההודעות מחבריו "נתקעות" אצל אפל ואינן מועברות אליו, או מועברות לאחר עיכוב ארוך. למרות זאת, מאחר ומספר הטלפון רשום אצל אפל כמנוי לשירות, השולח מקבל אישור מסירה להודעה. הדבר גרם לאי נעימויות רבות, והביזנס אינסיידר מדווח על המוני תלונות לפיהן מערכות יחסים נהרסו בשל חשד של משתמשי אייפון כי מנויים שעברו למכשירים אחרים "מסננים אותם".
רק בשבוע שעבר הודתה נציגה מטעם אפל, באזני הבלוגר אדם פאש, כי "צוות ההנדסה עובד על זה אבל כנראה אין לו מושג איך לתקן את זה". היא הוסיפה כי עבור חלק מהמנויים שנפגעו מהתקלה, מחיקת מספר הטלפון מחשבון אפל פותרת את הבעיה, אך עבור רבים אחרים הדבר לא פותר אותה.
נכון לרגע זה אפל מסרבת למסור תגובה רשמית לתביעה.
וזה מה שהגלקסי יודע לעשות והאייפון לא: