כמעט למהפכת הסלולר וכניסתן הגרנדיוזית של שתי המפעילות החדשות הוט מובייל ו-גולן טלקום, הצרכן אמנם מרוויח אבל הוא עדיין מאוד מבולבל. אספנו את כל השאלות ששאלתם בתגובות ויש לנו תשובות.
>> בחנו את עצמכם, איזה מסלול אתם צריכים
קודם כל, מעט מידע מקדים. לחברות החדשות יש אפשרות לשלוח לכם כרטיס סים על מנת שתוכלו להשתמש גם באייפון 4 שלכם. עם זאת, המפעילות הווירטואליות אינן תומכות, לפחות נכון לעכשיו, בתשתיות המאובטחות של בלקברי, כך שטכנית המכשיר יעבוד רק כמכשיר סלולרי, אבל גישה לשרת הדוא"ל של RIM לא תהיה לכם וספק גם שירותי BBM.
יש התחייבות?
בהתאם לחוק, כל המסלולים מוצעים ללא כל התחייבות ותוכלו להתנתק מכל חברה חדשה או וותיקה ולעבור לאחרת בכל רגע נתון.
איך מגיעים לשירות הלקוחות של גולן טלקום?
באתר של גולן טלקום קצת קשה לאתר את המספר, אבל תרשמו לעצמכם: 0058*
איך נרשמים לגולן טלקום?
ההצטרפות מתבצעת באמצעות אתר האינטרנט של גולן טלקום בלבד. באתר מסבירים כי התהליך קל ומהיר, עם ארבעה שלבים בלבד. את כרטיס הסים מקבלים במעטפה בדואר.
איך מגיעים לשירות הלקוחות של הוט מובייל?
באתר של הוט מובייל יש את רוב המידע שאתם צריכים כולל מספרי הטלפון של שירות הלקוחות והמכירה (053* , 1-800-800-053).
המספר נשמר אם עוברים לחברה חדשה?
בהתאם לחוק ניוד מספרים במידה ותבחרו לעבור לאחת מהמפעילות החדשות או בין הוותיקות, תוכלו לשמור על המספר הנוכחי שלכם. עם זאת, אם יש לכם שיר המתנה ברקע או תא קולי מיוחד, בחברות החדשות תצטרכו לוותר עליהם.
לחברות החדשות יש סמארטפונים?
הוט מובייל מכשיר האייפון 4S יימכר דרך הרשת החל מיום שישי הקרוב. נפח 16GB ב-105 שקלים לחודש ל-36 חודשים - 3,780 שקלים בסך הכל.
החברה מציעה גם סמסונג גלקסי S2 עבור 99 שקלים לחודש למשך 36 חודשים, גם הגלקסי S3
יגיע להוט מובייל. זה יקרה בשבוע הראשון של חודש יוני (ככל הנראה לפני יתר המפעילות). המחיר לא ידוע. תוכלו להתרשם ממחירון המכשירים האחרים כאן.
גולן טלקום: אין מכשירים, וגם אל תבנו שיהיו להם בקרוב. לחברה שיתוף פעולה עם רשת החנויות בסט מובייל (Best Mobile) ובאג כשהראשונה מציעה הנחה של עד 20 אחוזים במחיר מכשיר חדש ללקוחות גולן טלקום, וכאן באמת מדובר במחירים משתלמים. לדוגמה, בתור לקוח של גולן טלקום תוכלו לרכוש את הגלקסי S2 בכ-2,500 שקלים (תלוי אם אתם מחלקים לתשלומים או לא).
הום סלולר: את מכשירי האייפון 4S וגם הסמסונג גלקסי S2 תוכלו למצוא בין מבחר המכשירים של החברה – וגם כמה מכשירים מתקדמים אחרים, כגון ה-Razr של מוטורולה וה-Xperia Arc S של סוני אריקסון ועוד למעלה מ-40 דגמים בכל רמות המחיר מהכי פשוטים להכי משוכללים.
>> איפה הכי כדאי וזול לקנות סמארטפון היום?
אם רוכשים קו חדש, איזו קידומת תקבלו?
הוט מובייל: 053
גולן טלקום: 058
הום סלולר: 055-22
עוד שאלות צרכניות חשובות עליהן השיבו במועצה לצרכנות:
- אני לקוח סלקום, לפני שנתיים קניתי שם אייפון, ויש לי תוכנית חיוב-זיכוי. האם אני יכול לעבור לחברה חדשה?
כן, אבל לא בטוח שזה משתלם. גם אם אין חיוב על מסלול, תמשיך להיות מחויב על המכשיר, אך מכיוון שמחירי המכשירים בחברות גבוהים מאוד, ייתכן שהתשלום על המכשיר יהיה גבוה ויגיע למאות שקלים. אם תחליט לעבור, עליך לדעת שאי-אפשר לחייב אותך לפרוע בבת-אחת את התשלום על המכשיר, ותוכל להמשיך לשלם עליו בתשלומים.
- אני לקוח ותיק של אורנג', לפני שנה סיימתי לשלם על המכשיר. האם אני יכול לעבור לחברה אחרת?
יש להפריד בין המכשיר למסלול (קו טלפון). אם אין לך התחייבות על מסלול, תוכל לעבור ללא תשלום קנס. אם יש לך התחייבות על מכשיר, תצטרך לשלם את יתרת התשלומים.
האם מותר לגבות קנס יציאה?
קנסות יציאה מתייחסים למי שחתם על הסכם עם החברה לפני 1.11.11. לקוחות אלה ישלמו קנס יציאה של 8% כפול יתרת התשלומים מערך החשבונית.
- אני לקוח פלאפון במשך 10 שנים, ונציגי החברה מציעים לי כעת דיל חדש. האם כדאי להסכים?
כדאי להמתין, אך לאור זאת שבוטלה תקופת ההתחייבות, יש לתת את הדעת כאשר מתקשרים עם חברה כי המחיר נכון רק לאותה נקודת זמן. כדאי לוודא עם החברה או לפחות לבקש ממנה התחייבות שהמחיר יהיה לתקופת מה. במציאות של היום הגלגל התהפך - החברה כן יכולה להתחייב אך אינה יכולה לחייב את הצרכן לא לתקופה ולא למחיר.
- אני לקוח עסקי קטן של סלקום, האם אני יכול לעבור לחברה אחרת?
לקוחות עסקיים עד 100 מכשירים יוכלו לעבור, בכפוף לכך שתמה תקופת התחייבות שלהם.
הסכמתי לתוכנית חדשה של סלקום בסכום של 180 שקל בחודש לפני שבוע, האם אני יכול להתחרט?
כן. הצרכן אינו כבול יותר לתקופת התחייבות ויכול לעבור מחברה לחברה מהיום למחר.
- מה צריך צרכן לשאול את עצמו לפני שהוא מחליט לעבור לחברת סלולר?
- כמה אני משלם היום?
- מה הם דפוסי השימוש שלי?
- איזה מסלול יתאים לי?
- כמה זמן המחיר תקף ומתי ישנו אותו? חשוב לזכור כי החברה לא כבולה למחיר ויכולה להעלות אותו
- האם המכשיר שברשותי מתאים לרשת שאליה אני רוצה לעבור?
- האם יש קליטה באזור מגוריי? מתלונות שמגיעות למועצה ישנם מקומות שבהם לחלק מהחברות החדשות אין קליטה.
עוד מציינים במועצה לצרכנות כי צרכן שמבקש להתנתק מהחברה שבה הוא מנוי, צריך לתעד הכול כדי שלא יחויב פעמיים. עוד מזכירים שם כי אם אתם מתנתקים, החברה לא יכולה לחייב אתכם על המכשיר בתשלום אחד, והיא חייבת להמשיך ולחייב אתכם בתשלומים שנקבעו בעת ההתקשרות. חשוב לעקוב אחר החשבונות והחיובים.
נקודה נוספת שכדאי לשים אליה לב היא למסלולים שבהם אתם נמצאים כעת: מאז שבוטלה התחייבות הצרכנים לחברות הסלולר בנובמבר 2011, החברות רשאיות להעלות מחירים. יש לשמור על עירנות.