אם אתם רוצים שיפרגנו לכם - כדאי שתדעו מה אתם עושים. זה הלקח שלמדה בסוף השבוע LG, שניסתה לעורר באזז סביב הסמארטפון הבא שלה - ובמקום זה גילתה שסביר יותר להניח שגם מעט האנשים שאהבו את המכשירים הקודמים שלה מאיימים להחרים את זה שעוד לא יצא.
צוות של עובדי החברה, שזהותו אומתה על ידי מנהלי קהילת אנדרואיד באתר Reddit, פרסם ביום חמישי פוסט בקהילה תחת הכותרת "מה אתם חושבים על 'המגרעת'?". הצוות כתב: "ראינו המון תגובות על 'המגרעת' בשבועות האחרונים, מאנשים שאוהבים את הגישה המהירה לתפריט עד אלה ששונאים את משאבי המסך המבוזבזים. אנחנו רוצים לאסוף קצת תגובות ולשתף אותן עם צוות המחקר והפיתוח שלנו - וכאן אתם נכנסים לתמונה. אז... מה אתם חושבים? אוהבים את המגרעת, או חושבים שהיא גרועה?".
הפוסט עורר דיון סוער - או, ליתר דיוק, ביקורת סוערת. מתוך יותר מ-900 תגובות לא הצלחנו למצוא אף אחת שתומכת באופן חד משמעי בהוספת מגרעת, כמו זו שבאייפון X, בראש המסך. התגובות נעו בין סתם "אל תעשו את זה, זו העתקה של אפל" ל"אם תוסיפו את זה - לא אקנה יותר מכשירים של LG", כאשר באמצע נימוקים שונים כמו הטענה שזה מכוער, לא פרקטי ואפילו מפריע לשימוש.
אפילו גולשים שלא הביעו דעה נחרצת נטו לכיוון השלילה, ודרשו שאם משלבים מגרעת במכשיר, לפחות שתהיה אפשרות "להעלים" אותה על ידי הגדרת המסך כך שישחיר את צידיה וישתמש רק בשטח שאינו כולל "לשון" שחורה.
גולש אחד אף ציין כי את המטרה היחידה של המגרעת - הגדלת המסך בלי להגדיל את הגוף - היא כלל לא משיגה. ההוכחה לכך היא מבט מהיר ברשימת המכשירים בעלי ניצולת שטח הפנים הגבוהה ביותר: בראש הרשימה ניצב Essential Ph-one של מייסד אנדרואיד אנדי רובין, שבו המסך תופס 84.9% משטח הפנים בזכות שוליים דקים במיוחד מלמטה ומגרעת צרה במיוחד מלמעלה. אחריו 0 גלקסי S9 פלוס עם 84.2% וגלקסי S9 עם 83.6% - שני מכשירים שאינם כוללים מגרעות. גם זנפון 5 של אסוס ו-Mi Mix של שאומי מציגים נתון של 83.6%, ואחריהם גלקסי נוט 8 עם 83.2%. רק במקום השביעי נמצא אייפון X עם יחס מסך לשטח פנים של 82.9%.
בעקבות הכיוון החד-משמעי שהצטייר בתגובות, מחקו אנשי LG את ההודעה שלהם. זאת מכיוון שהמכשיר הבא שלהם, G7, שעיצובו כבר נחשף ב-ynet, דווקא כן כולל מגרעת - בניגוד גמור לדעה הרווחת של הגולשים על הנושא.
LG אינה החברה הראשונה שסקר שהעלתה בניסיון למשוך תשומת לב חיובית הסתיים לרעתה: לפני כחודשיים נאלצה היצרנית הסינית שאומי להסיר סקר שהעלתה לטוויטר לאחר שתוצאותיו לא ממש החמיאו לה.