שיאומי
שיאומי
 זוזי הצידה סמסונג, את כבר לא יצרנית הסמארטפונים המובילה בסין. המלכה החדשה בזירה היא שיאומי (Xiaomi) - חברה צעירה ששמה אמנם כמעט לא מוכר בארצות הברית, אך נראה שהיא בדרך לכבוש את אסיה. לפי דוח של חברת המחקר canalys , החברה מכרה כ-15 מיליון טלפונים בתחילת 2014, בעוד שהענקית מקוריאה הגיעה למקום השני עם 13.2 מיליון.

העובדה ששיאומי הצליחה לכבוש את סין יש כמובן השפעה ישירה על מכירות הסמארפונים בעולם. סין כיום מהווה את שוק הסלולר הגדול ביותר, יש בה יותר מחזיקי סמארטפון מכל מדינה אחרת  והיא אחראית לכ-37% מכלל המכירות. לפי הדוח, ברבעון האחרון של השנה שיאומי שילשה את מכירותיה בסין, מה שהופך אותה ליצרנית הגדולה ביותר בשוק שהוא הגדול ביותר.  הודות להצלחה במגרש הביתי, שיואמי מעוניינת כמובן להתרחב למדינות נוספות בשנה הבאה, בהן מקסיקו, תאילנד, אינדונזיה, רוסיה וטוריקה.

"התמחור האגריסיבי למכשירים ברבה הגבוהה ביותר היא הסיבה העיקרית שהובילה להצלחה של החברה", אמר נציג מחברת המחקר לוול סטירט ג'ורנל. "גם סדרת מכשירי ה-Mi (מכשיר הדגל של החברה) וגם סדרת מכשירי ה-Redmi, מוצעים במחיר שמעודד תחרות וכוללים שבבים, תצוגה ומצלמה מעולים". רק לשם השוואה, מכשירי הדגל של שיואמי נמכר באזור המאה דולר, בעוד שהמכשירים המובילים של סמסונג מוצעים למכירה ב-500 דולר.