סמסונג, יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם, הופכת גם לרווחית בעולם: לפי דוחות הרבעון השני של החברות השונות, רשמה סמסונג בשלושת החודשים שעברו רווחים גבוהים יותר מאלה שרשמה אפל, והדיחה אותה לראשונה מאז תחילת עידן הסמארטפונים מהתואר.
לפי מספרי המכשירים שנמכרו ע"י היצרניות השונות, סמסונג עדיין מובילה את טבלת יצרניות הסלולר, עם 72 מיליון יחידות וכ-30% מהשוק העולמי. אחריה, במרחק הולך וגדל, ממוקמת אפל, עם 31 מיליון יחידות וכ-13% מהשוק. במקום השלישי נמצאת מתחרתה הצמודה של סמסונג, LG, עם 12.5 מיליון יחידות וכ-5% מהשוק, ובמקומות הרביעי והחמישי נמצאות החברות הסיניות לנובו ו-ZTE, עם יותר מ-4% מהשוק לכל אחת.
למרות שמבחינת מספר המכשירים הנמכרים סמסונג מובילה על אפל כבר למעלה משנה, עד כה היו הכנסותיה של אפל ממכירת האייפון גבוהות יותר, שכן מדובר במכשיר פרימיום בעל תו מחיר גבוה, בעוד סמסונג מוכרת עשרות דגמים שונים שרבים מהם נמכרים במחירים קרובים יותר למחיר ייצורם וכך מכניסים לכיסה של החברה פחות כסף. אך עתה, לפי אנליסטים, הצליחה סמסונג לצבור פער מספיק גדול כדי למכור את המכשירים במחירים ממוצעים גבוהים יותר.
אייפון יש רק אחד
עם זאת, חשוב לזכור שהנתונים מושפעים מהבדל לוח השנה בין סמסונג לאפל: החברה הקוריאנית, כמו רוב יצרניות מכשירי האנדרואיד של גוגל, משיקה את מכשיר הדגל מסדרת ה-גלקסי S ברבעון הראשון או השני של כל שנה, בעוד אפל משיקה דורות חדשים של מכשירי האייפון בסוף הקיץ או בסתיו. קהל המשתמשים, שכבר למד לחכות עם רכישת מכשירים חדשים של החברות לפי לוחות הזמנים הקבועים שלהם, מאט את קצב רכישת האייפונים באביב ואת גצב רכישת הגלקסי בחורף בסתיו. לכן, סביר להניח שברבעון ההשקה של אייפון 5S תעבור אפל את סמסונג פעם נוספת במדד הרווחיות.
בנוסף, אפל עדיין מחזיקה בשני תארים אחרים בהם היא נהנית לנופף מול המתחרה המזרחית: אייפון הוא עדיין דגם הסמארטפון הנמכר בעולם, בעוד סמסונג נאלצת להשיק דגמים רבים כדי להגיע לסך מכירת מכשירים גבוה יותר. בנוסף, בשוק האמריקאי, המשמש מעין מקרה מבחן עולמי בשל גודלו וחלוציותו, אפל וסמסונג עדיין נלחמות על המקום הראשון במספר המכשירים.