אחרי כשנה וחצי של פעילות, נראה שחברת סלקום החליטה לוותר על מיזם הזמנת המוניות הסלולרי שלה "קליק למונית". האפליקציה, שמאפשרת להזמין מוניות ישירות מהסמארטפון, איננה מופיעה כבר בטלפונים החדשים של סלקום כאפליקציה מובנית וגם לא במכשירי גלקסי אס 2 שעברו עדכון גרסה לאנדרואיד 4.0.
יש לציין כי האפליקציה של סלקום, שפותחה על-ידי חברת לוגיה בשיתוף עם חברת מוניטקס והייתה זמינה לכל משתמשי חברות הסלולר, עדיין ניתנת להורדה בחנויות האפליקציות של אפל ואנדרואיד.
סלקום עצמה לא רק החליטה לוותר על המיזם אלא בחרה לחבור למי שהייתה המתחרה הגדולה שלה בתקופת הפעילות - חברת הסטארט-אפ גט טקסי - ולשלב את היישום כאפלקציה מובנית במכשירים בעלי גרסת אנדרואיד 4.0.
חברת GetTaxi, שהוקמה ב-2010 על-ידי שחר וייסר (סמירין) ורועי מור, מציעה שירות דומה של הזמנת מוניות מהסמארטפון ופועלת באזור המרכז, כמו גם בערים לונדון ומוסקבה. בשבוע שעברההשלימה החברה סבב גיוס גדול של 20 מיליון דולר בהובלת המיליארדר האמריקני לן בלווטניק, לצד מייסדי החברה. סכום זה השלים גיוס כולל של 30 מיליון דולר לחברה, מה שאמור לסייע לה בהשקה הקרובה בעיר ניו יורק שבארה"ב.
הרעיון של הזמנת מוניות מהסלולרי תפס תאוצה בשנה האחרונה לאור העובדה שהוא מייתר את הצורך להתקשר לתחנת מוניות. באמצעות האפליקציה הייעודית יכולים המשתמשים לראות היכן נמצאת המונית הכי קרובה, מי הנהג ותוך כמה זמן היא תגיע למקום הימצאו של המשתמש, שמזוהה באופן אוטומטי.
הניסיון לייצר מהפכה בענף המוניות חייב את GetTaxi גם לגייס נהגי מוניות רבים, מה שהביא למרמור בקרב מנהלי תחנות מוניות ותיקים שמביעים חשש - גלוי וסמוי - מהטכנולוגיה שמאיימת על העסק שלהם. למעשה, החברה הישראלית מנהלת תחנת מוניות וירטואלית אך איננה נדרשת לעמוד בדרישות של הפעלת תחנת מוניות רגילה לאור העובדה כי מדובר במיזם דיגיטלי ולא ממשי ופיזי.
בסלקום אמרו בתגובה כי "אפליקציית 'קליק למונית' עדיין קיימת ועושים בה שימוש באופן תדיר אלפי לקוחות". באשר להחלטה לקדם את אפליקציית GetTaxi על חשבון "קליק למונית" במכשירי אנדרואיד חדשים ובעדכון גרסה לאנדרואיד 4.0, טוענים בסלקום כי הדבר נובע מעסקת פרסום עם הסטארט-אפ הישראלי.
מנכ"ל GetTaxi ישראל, מוטי הספרי, מסר בתגובה כי "אנחנו פועלים רבות להפוך את האפליקציה לבחירה המועדפת של כל משתמש, לרבות שיתופי פעולה עם חברות הסלולר".