תושבת צפון הארץ שרכשה לפני כשנתיים אייפון XR מחברת סלקום נדהמה לגלות ששילמה 3,000 שקלים יותר מערך המכשיר, תבעה את החברה – וקיבלה פיצוי בגובה 4,000 שקלים.
ע' רכשה את האייפון והתחייבה לתשלום חודשי של 138 שקלים לאורך 36 חודשים, שהם 4,968 שקלים בסך הכל. אחרי שהתנתקה מסלקום ועברה לחברה אחרת, ע' נדהמה לגלות שהתשלום על המכשיר זינק ל-220 שקלים בחודש – כך שבפועל נגבו ממנה 7,884 שקלים, שהם 2,916 שקלים יותר מהמחיר שסוכם מראש.
ע' דרשה מסלקום להחזיר לה את הכסף, והגישה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בנצרת אחרי שלא קיבלה מענה. במסגרת התביעה דרשה ע' לקבל את כספה בחזרה בתוספת פיצוי על עוגמת הנפש.
סלקום הגישה כתב הגנה בו ביקשה לדחות את התביעה על הסף. לפי החברה, ע' רכשה את המכשיר עבור 220 שקלים למשך 36 חודשים, אך קיבלה זיכוי חודשי של 50 שקלים מאחר שהתחברה גם לשירות הטלפון הביתי עבור 89 שקלים בחודש.
בסלקום טענו כי ע' נדרשה לשלם 5,500 שקלים לאלתר אחרי שלא שילמה את אחד החיובים, וכן שהיא לא העלתה מעולם טענות בנושא התשלום למרות שקיבלה חשבוניות באופן חודשי.
השופט העמית יובל שדמי הכריע שע' חויבה בסכום מופרך עבור המכשיר. לדבריו, עדותה של התובעת הייתה אמינה, והוא פסק על סלקום להחזיר לע' את החיוב העודף בגובה 2,916 שקלים, לצד הוצאות משפט בגובה 1,000 שקלים.