ריאליטי? דרמה? חדשות? אירוויזיון? תשכחו מכל זה - האירוע הטלוויזיוני שהשבדים מכורים אליו יותר מכל הוא סרטים מצוירים. או ליתר דיוק: סרטים מצוירים בכיכובו של דונלד דאק, הברווז החביב של דיסני.
בכל ערב חג מולד, בשעה 3 אחר הצהריים, משדר ערוץ הטלוויזיה השבדי הלאומי SVT1 שעה של סרטים מצוירים בכיכובו של דונלד דאק. המנהג החל ב-1959, שנה לאחר שחברת ההפקות של וולט דיסני יצרה לראשונה משדר חג מולד בכיכוב מיטב הדמויות שלה לטלוויזיה האמריקאית. אלא שבשבדיה, משום מה, דונלד דאק אהוב יותר ממיקי, פלוטו והאחרים - ולכן במדינה הצפונית הוא הפך לכוכב השידור, ושם התוכנית שונה מ-From All of Us to All of You ("מכולנו לכולכם") ל"דונלד דאק וחבריו מאחלים לכם חג מולד שמח".
בסוף השבוע חשפה טלנור, מפעילת הסלולר השנייה בגודלה בשוודיה, כי השידור כה פופולארי, עד שאזרחי המדינה נוטשים את הסמארטפונים שלהם למשך שעת מרתון הסרטים המצוירים - מה שהביא בשנה שעברה לירידה של 28% מתעבורת המידע ברשת הסלולרית בשעת השידור.
לאחר השידור, לפי טלנור, עולה השימוש באינטרנט הסלולרי, אם כי לכל אורך חג המולד נשארת תעבורת הרשת הסלולרית נמוכה ב-12% מאשר ביום ממוצע.
"יש כאן צלילה שלא קורית באף יום אחר בשנה", אמר מגנוס אוסטרהולם, מומחה רשתות בטלנור, לסוכנות הידיעות TT. "זו תופעה ייחודית לשעה המסוימת הזו. המסקנה היא שאנשים מניחים את הסמארטפונים ומקדישים את עצמם לצפייה בתוכנית הזו".
לא רק את הסמארטפונים נוטשים השבדים בשעת השידור של "קאלה אנקה", כפי שהם קוראים לברווז המצויר. התוכנית מדורגת בין חמשת שיאי הצפייה השנתיים בטלוויזיה השבדית באופן קבוע, ובשנה שעברה חזרה למקום הראשון לאחר כמה שנות שפל, עם 3.5 מיליון צופים מתוך כ-10 מיליון תושבי המדינה - לשם ההשוואה, בישראל נדיר מאוד שתוכנית עוברת את מיליון הצופים מתוך יותר מ-8 מיליון התושבים.