אמנם, אורך התורים לרכישת אייפון 6 בארץ ובעולם לא היו מביישים את התור ללחם בברית המועצות עם נפילת המשטר הסובייטי, אך למרות זאת, מסתבר כי הצעצוע המתקדם והדנדש מתחרה בשחקן ותיק בשכונה: הסלולר הצנוע הנפתח כצדפה, הידוע בשמו "פליפ-פון".
בדרך כלל, המסלול הטכנולוגי היחיד שאנו מכירים הוא דהירה קדימה, לעבר השדרוג הבא, למכשיר עמיד יותר, מהיר ומתוחכם יותר. אבל, אולי כמו מכנסיים מתרחבים, חולצות שחושפות את הבטן ושלל פריטי אופנה עתיקים, גם הפליפ-פון מקבל כאן חשיפה נוספת והזדמנות לחזור שוב לליין אופנתי.
הסופרסטארית הלוהטת ריהאנה, שבין היתר גם מכתיבה את האופנה לצעירים, נצפתה כשהיא יוצאת ממסעדה בניו יורק בעודה מצמידה לאוזנה טלפון סלולרי מזן הצדפות. מסתבר כי היא לא הסלבית היחידה שהוציאה את הטלפון הישן מהבוידעם ועשתה לו יח"צ אדיר - מי שנראתה לראשונה בלווית הפליפ-פון היא אנה ווינטור, העורכת הראשית הידועה של מגזין האופנה האמריקאי ווג (הרומן והסרט "השטן לובש פראדה" מבוססים על דמותה). ווינטור נראתה בתחילת השנה הנוכחית כשהיא מציצה ומתקתקת בנייד הישן והמתקמבק, אותו רכשה לראשונה אי שם בשנת 2004, הרבה לפני עידן הבלקברי והאייפון.
פרשני אופנה שונים תרגמו את חזרתה של ווינטור לעידן הטרום סמארטפוני כהצהרה אופנתית, אבל כנראה שזו לא הסיבה היחידה שווינטור עשתה את פניית הפרסה הזו. בראיון לאתר The Cut נשאל איגי פופ על הרגלי התקשורת שלו, והודה בין היתר כי הוא עדיין מחזיק את הפליפ-פון, ולו משום שניתן להפיל שוב ושוב את המכשיר הזה מבלי שיישבר או ייהרס, וכשהוא רוצה לשלוח הודעה יש עדיין שלוש אותיות לכל מקש.
האם העובדה שאיגי פופ ואנה ווינטור משתייכים לחבורת בני ה-60 פלוס קשורה להעדפה שלהם? כך מניחות החברות הקוריאניות LG וסמסונג, אשר משיקות סמארטפונים חדשים מסוג פליפ-פון, המיועדים בעיקר לשכבת הגיל הבוגרת. לאחר מחקר שוק שערכה חברת LG, המסקנות שהוסקו היו שהאוכלוסייה המבוגרת נוטה להירתע מהכפתורים הזעירים והמאפיינים המורכבים שקיימים בסמארטפונים בעלי מסך מגע.
גם מחקר אמריקאי שנעשה לאחרונה על הרגלי הצריכה של הדור הצעיר גילה נתונים מפתיעים למדי: מסתבר שכ-15% משכבת הגיל 18-24 וכ-13% מגילאי 25-34 בארה"ב כלל אינם משתמשים בסמארטפונים. כמובן שיש מביניהם מי שיעדיף את המכשיר הנכסף עם מסך מגע, אבל פשוט לא יכול לאפשר לעצמו מבחינה כלכלית את השדרוג הזה. אולם, לאלו שכן יכולים להרשות זאת לעצמם, ההעדפה של הפליפ-פון הישן על הסמארטפון המשודרג מייצגת אולי את אחת המותרות האולטימטיביות: לא להיות זמין ונגיש 24/7.
נראה, שמי שמתנער מסמארטפונים ורשתות חברתיות, הוא חלק ממועדון סגור של "קול" סלב. אם בעבר, דווקא רכישת מותגים ואביזרי יוקרה מיצבה את הרוכש בסטטוס עילי, נדמה שכעת מי שעוטה עליו ארשת של טכנופוב ומצטייד במכשירי ענתיקה הוא האדם הכי מגניב בסביבה. קחו לדוגמה את זוכת האוסקר וכוכבת "משחקי הרעב", ג'ניפר לורנס, שתמונותיה החושפניות פורסמו ברשת - אחת הכוכבות הלוהטות היום בהוליווד כלל אינה מחוברת לרשת חברתית כלשהי.
גם כוכבת "מפוצלים", שיילין וודלי, הצטרפה למועדון כאשר אמרה ל-Daily Beast כי אין ברשותה מכשיר סלולרי, ואם בכלל היה לה אחד כזה, היא הייתה בוחרת בפליפ-פון. וודלי הגיעה למסקנה כי ככל שאתה מתרחק מכל הבאזז הטכנולוגי הזה, כך אתה רוכש לעצמך הרבה יותר חופש. ואולי מעבר לענייני המיתוג, הסטטוס, והקוליות, הרטרו לפליפ-פון הוא פשוט הגעגוע לתקשורת פשוטה יותר ולחופש מחיבור תמידי ומיידי.