תקלה שהתחילה הבוקר סביב השעה 7:20, ונמשכה מספר שעות, השביתה את התקשורת עבור לקוחות פלאפון. הם נתקלו בקשיים להתקשר, לשלוח הודעות או לגלוש באינטרנט הסלולרי.
מוקדם יותר, הודיעה החברה כי הבוקר פרצה שריפה בארון החשמל באחד ממתגי החברה בקריית אריה, בפתח תקווה. השריפה כובתה ללא נפגעים, אבל הנזק למערכות גרם לפגיעה בגלישה וכן בקבלת והוצאת שיחות וסמסים בקרב רבים ממנויי החברה.
לפלאפון יש כ-2.6 מיליון לקוחות, בהם גם כ-100 אלף עובדי המדינה, שסובלים מהתקלה. גם משטרת ישראל היא לקוחה של פלאפון וכך גם עוד לקוחות מוסדיים ובטחוניים גדולים.
בניגוד לתקלות בעבר, שהתרחשו ברמת התוכנה, הפעם יש פגיעה פיזית במתג - הרכיב ברשת שדרכו עוברות כל השיחות וכן בקווי התמסורת אליו.
עוד ב-TheMarker
- הארי פוטר מסייע לזרוע הסייבר הישראלית בדרך לשדה הקרב הווירטואלי
- שכרו של מנכ"ל סלקום ניר שטרן: 3.6 מיליון שקל
מה קרה בתקלה ששיבשה את חייהם של מיליוני ישראלים?
התקלה הגדולה בפלאפון היא בעיקרה תקלת חשמל. פלאפון משתמשת בשני מתגי תקשורת - האחד בקריית אריה בפתח תקווה והשני ברמלה. מתג הוא הרכיב המרכזי בליבת רשת חברת הסלולר ודרכו עוברות כל השיחות, כמו נתב גדול. שני המתגים משמשים את החברה בימים כסדרם.
מקור התקלה היא שריפה בחדר הזנה (שהוא כמו ארון חשמל גדול) של המתג בקריית אריה. בחדר החשמל ממש הכבלים שמובילים למתג. מסיבה זו החברה גם לא יכולה להשתמש בגנרטורים שלה, כי אין איך להזין את המתג בחשמל - אך המתג עצמו לא נפגע. תיקון התקלה בשטח יכול להימשך מספר ימים אבל פלאפון עוסקת בשעות האחרונות בהסטת לקוחות למתג שלה ברמלה.
מרגע שתסתיים העברת הלקוחות, אין בעיה לשרת את כל לקוחות החברה בשירות מלא: גלישה, שיחות וסמסים, על מתג אחד. על פי עדויות מהשטח, נראה כי פלאפון לקראת סיום העברת הלקוחות.