קיבלתם הודעה בנוסח הזה? "לקוח יקר, חבילת הסלולר שלך מסתיימת היום. לחידוש החבילה בעלות מבצע של 2.5 שקלים לחודש בצורה מאובטחת אונליין (קישור)" - אל תלחצו, אל תמסרו את האשראי. מדובר בהונאה שמטרתה לגנוב לכם את האשראי.
ההודעה נשלחת בסמס לכאורה מחברת הסלולר שלכם, ויש בה כתובת עם השם nuly ושם חברת הסלולר, אך בוודאות מדובר בזיוף והתחזות. גם בחברות הסלולר מבהירים כי הם לא שלחו את ההודעות הללו. לדברי גורמים בחברות, מוקדי השירות מוצפים בפניות של לקוחות שנפלו בפח.
הסמס הזה לא מעורר חשד מיד משתי סיבות - הראשונה היא ששם השולח הוא חברת הסלולר. ההודעה גם מופיעה יחד עם ההודעות הקודמות מחברת הסלולר - ונראית אמינה מאוד. רן בר זיק הדגים אמש בתוכנית חי בלילה, כיצד ניתן לזייף את זה בקלות, אחרי שהודעות דומות נשלחו ללקוחות שירותי בריאות כללית בנסיון לשכנע אותם לשלם על מרשמי תרופות.
כלל האצבע הוא כמובן לא להקליק על קישורים מהטלפון אלא לפנות בעצמכם למוקדי השירות של החברות, או להיכנס ישירות לאתרים ולאפליקציות שלכם. אלא שלפעמים, יש לציין, חברות הסלולר בעצמן שולחות הודעות לגטימיות בכתובות חשודות. חברת פלאפון אפילו עשתה את זה כששלחה ללקוחות קישור לגטימי להורדת תוכנה להגנה מפני וירוסים עם כתובת בשם "PCL".
אם הקלקתם ומילאתם פרטים בהצעה לחידוש חבילת הגלישה, מסרתם את מספר האשראי שלכם למאגר של מישהו. יתכן שלא תראו מיד חיובים על האשראי, אלא שהמספר שלכם יימכר וררק עוד כמה שבועות או חודשים מישהו יקנה דברים על חשבונכם. מה שצריך לעשות הוא לפנות למחלקת הבטחון של חברת האשראי ולהתייעץ האם יש צורך להנפיק כרטיס חדש.