מהפכת הסלולר: מי מכל חברות הסלולר מציעה מסלולים משתלמים יותר? כאן כבר נדרשת התאמה לדפוסי השימוש של כל צרכן וצרכן. אלה בעלי דפוסי השימוש הצנועים ימצאו בוודאי מענה טוב יותר באחת החברות החדשות - כששתי השחקניות האחרונות, גולן טלקום ו-הוט מובייל שוברות את השוק עם מחירי רצפה למשתמשים קלים. גם הקולגות הצעירות האחרות מציעות תעריפים נמוכים משמעותית ממה שהכרנו בחברות הגדולות.
ככל שגדל נפח השימוש, פוחתת הכדאיות של חלק מהמשתתפים. גולן טלקום והוט מובייל עדיין שומרות על פער ביחס למתחרות - למעשה, המסלולים שהשיקו השתיים מהווים בשורה של ממש למשתמשים הכבדים שמדברים 2,000 דקות ויותר בחודש.
עבורם תשלום קבוע שכולל את הכול יתורגם להוזלה משמעותית. מה שבכל זאת ניתן לומר לטובת החברות החדשות כולן, הוא שהמודלים המוצעים על-ידן פשוטים להבנה ואינם תלויי חיוב-זיכוי, הטבות ניוד ושאר הטבות בעירבון מוגבל שעשויות לבלבל את הצרכן.
מלכוד החיוב-זיכוי
כמובן שלא הכול מושלם: "אין ספק שהתעריפים הנוכחיים משתלמים", אומר גיא סומך, מיזמי חברת wake up המציעה פתרונות לחיסכון בתחום התקשורת. "אבל יש מלכוד: לרוב הצרכנים יש עסקת תשלומים ל-36 חודשים על המכשיר הסלולרי, שכרוכה בחשבונית החודשית במסגרת חיוב-זיכוי. ברגע שהם ינטשו את החברה הנוכחית, הם ימשיכו לשלם על המכשיר אבל לא יקבלו זיכוי, גם שאם חשבונית בספקית חדשה תסתכם ב-100 שקל לחודש יהיה עליהם להוסיף עוד כ-100 שקל עבור מכשיר הטלפון".
לחברות החדשות, וזה לזכותן ייאמר, אין מסלול חיוב-זיכוי - והצרכנים צריכים לזכור שיישארו עם החיוב המלא על המכשיר.
בעייתיות נוספת שיש לתת את הדעת עליה היא היעדר מענה למכשירים סלולריים פשוטים, כאלה המיועדים לילדים למשל, בחלק מהחברות. גם חלק מהשירותים המובטחים כרגע (כמו שיחות בינלאומיות) יסופקו בחלק מהחברות רק בעתיד.
השירות ישתפר?
לבסוף, כמובן, הנעלם הגדול: האם החברות שמציעות מחירי רצפה יידעו לגבות עצמן במערך שירות טוב ואמין, משלב ההצטרפות ועד העזיבה במקרה הצורך? קהל לקוחות למוד ייסורים מחזיק אצבעות, ומקווה שגם כאן נרגיש שינוי של ממש ביחס למה שאנחנו מכירים.
>> מהפכת הסלולר: כל המידע על החברות והחבילות