שחר וייסר (צילום: דניאל בר און)
גם הוא מתכוון לרוץ לנשיאות? | צילום: דניאל בר און

 

גט טקסי, אפליקציית הזמנת המוניות הישראלית Get Taxi, מגלגלת מאות מיליוני דולרים בעסקות, ויותר מ-100 מיליון דולר בהכנסות", כך חשף לפני שעה קלה מנכ"ל ומייסד החברה שחר וייסר בפוסט שפרסם בפייסבוק. בנוסף, וייסר ציין כי החברה צומחת בשיעור שנתי של מעל ל-400%. וייסר פרסם את הנתונים כתגובה בהתכתבות בנוגע להערכת השווי של Uber, המתחרה של גט טקסי שהגיעה ל-17 מיליארד דולר.

ההתכתבות היא בהמשך לפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו אדן שוחט, שותף בקרן ההון סיכון אלף, בו הוא השווה את הישגיה של החברה האמריקאית למתחרתה הישראלית. "חברות מסוג זה תמיד בדיונים עם הגורמים שמעוניינים להשקיע. זה תהליך שאף פעם לא נגמר ואף לא נפסק" אמר וייסר בשיחה היום עם TheMarker בנוגע לסבב גיוס משמעותי שתבצע גט טקסי על רקע התחממות השוק.

"סבב הגיוס העצום של Uber הוא חדשות מצוינות לתעשייה בכלל ולגט טקסי בפרט" כתב וייסר בפוסט שפרסם בפייסבוק. וייסר השווה את גט טקסי למתחרותיה ולשוק הזמנת המוניות לפי מספר מדדים. "זו הפעם הראשונה שאנשים מתחילים להבין כמה גדול סוג זה של עסקים", כתב וייסר. ההכנסות של גט טקסי נובעות מעמלה ששווה לכ-8% מסך ההכנסות מנסיעות ובנוסף היא מקבלת תשלומים מעסקים שמשתמשים בגט טקסי כשירות הנסיעות שלהם. לגט טקסי 1,500 לקוחות עסקיים, מתוכם מחצית מרשימת Fortune 500.

"אין עוד דוגמה בהיסטוריה שחברה תפעולית עם יותר ממאות מיליוני דולרים במכירות צמחה בקצב של יותר מ-400% בשנה. Uber וגט טקסי עושים בדיוק את זה. גט טקסי לדוגמה צפויה להגיע לחצי מיליארד דולר הכנסות כבר בשנה הבאה" הוסיף וייסר. "היום, הודות למוצר הייחודי שלנו של גט טקסי לעסקים, גט טקסי היא השחקנית הכי גדולה בעולם מבחינת הכנסות, היא כמה פעמים גדולה יותר מכל המתחרות הישירות שלה: Lyft, Hailo, and MyTaxi" כתב וייסר. וייסר העריך את גודל השוק אליו פונות החברות בתחום בעשרות מיליארדי דולרים וציין כי רק שוק הטלקום ושוק המזון גדולים ממנו.

בנוגע לרווחיות של גט טקסי וייסר טען כי החברה רווחית ב-22 מתוך 24 ערים בהן היא פועלת ושהיא תהיה רווחית לחלוטין כבר השנה. "אף אחד מהמתחרים שלנו אינו רווחי או אפילו צופה להגיע לרווחיות בזמן הקרוב" העריך וייסר.

לסיכום דבריו כותב וייסר:"Gett (שירות הזמנת הנסיעות של גט טקסי בניו-יורק ע"א) היא השחקנית הגדולה ביותר בעולם מבין המתחרות ושניה רק ל-Uber. היא חצתה 100 מיליון דולר בהכנסות וממשיכה לצמוח ב-400% בשנה. היא רווחית השנה ומועמדת פוטנציאלית להנפקה (IPO) של מניותיה לציבור (דומר לחברות בריאות אחרות שהגיעו לגודל זה). וכן - זה מפותח כאן בישראל על ידי המהנדסים הטובים ביותר שיש במדינה".

השבוע דווח כי סטארט-אפ שירותי הנסיעה Uber, המתחרה של גט טקסי, גייס 1.2 מיליארד דולר לפי שווי שמשקף לחברה שווי של 17 מיליארד דולר - שווי שהפך את Uber לסטארט-אפ היקר בהיסטוריה (http://www.themarker.com/wallstreet/1.2341726). שווי זה מהווה זינוק של יותר מפי ארבעה משווי של 3.5 מיליארד דולר שעל פיו גייסה החברה בשנה שעברה 258 מיליון דולר.

בימים אלה Uber נערכת לכניסה לישראל. "אנחנו בהחלט מתכננים לפעול בתל אביב. זו עיר דינמית, צעירה, עם הרבה מבקרים מכל העולם. זהו בדיוק פרופיל הערים שאנחנו מחפשים ב-Uber" - כך אמר בסוף השבוע ל–TheMarker קורי אוונס, מנהל קשרי החוץ של Uber ל-TheMarker לפני כשבועיים.

לידיעה ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker: