לא פעם ציינו כאן בערוץ את הסיכון הטמון בשיתוף מידע אישי ברשתות חברתיות. ובכן, הסיכון הזה מתחיל להתממש וקוראים לו Social Intelligence. מדובר בחברה המספקת למעסיקים פרופיל על כל אדם אותו הם רוצים לגייס לחברה, המבוסס על הפעילות של אותו אדם ברשתות חברתיות. נשמע מפחיד? חכו שתשמעו כי החברה מספקת גם שירות מעקב אחר עובדים שכבר התקבלו לעבודה. ואם מישהו חשב שהפעילות שלו בפייסבוק או בטוויטר לא תפגע בו כיוון שמדובר במדיום חופשי - שיחשוב שנית.
המטרה של השירותים אותם מציעה חברת Social Intelligence נראית תמימה ממבט ראשון, והיא לספק למעסיק מידע התנהגותי על האדם אותו רוצים להעסיק. הבעיה מתחילה בעובדה שהמידע הזה היה עד היום פרטי, ולמעסיק היתה כניסה רק לאותם חלקים שאפשרנו לו. אבל לא עוד. תמונות, מאמרים, תגובות, סרטים וחברים - כל אלו הפכו, בעזרתן של הרשתות החברתיות, לנחלת ציבור הגולשים וביניהם גם המעסיקים הפוטנציאלים ואלו הנוכחים שלנו.
"מה קורה אם אחד העובדים משתגע ומתחיל לאיים על עובדים אחרים עם חרב סמוראי? אתה כמעסיק תישא באחריות, היות וסמנים להתנהגות כזו היו ברורים בדפים הציבוריים של פייסבוק. בגלל זה צריך לבחון כל מרכיב באישיות המגויס וכן להמשיך לעקוב אחריו גם לאחר שהתקבל לעבודה", אומר מייק אלגן מחברת אבטחת המידע Datamation. ולמרות האמור, האחריות המשפטית של המעסיקים כלפי התנהגות עובדים במקום עבודה אינה מספקת אליבי לעקוב אחריהם גם כאשר הם לא בעבודה. אבל את זה נשאיר לשלטונות החוק.
אז איך מתמודדים עם התופעה? קיימות מספר אפשרויות ואם נסדר אותן על סרגל קושי, הראשונה תהיה סגירת כל החשבונות הקיימים באתרים של רשתות חברתיות. השנייה תהיה לחשוב על מה מפרסמים, והשלישית תהיה לפרסם בשמות בדויים. לא משנה באיזו אפשרות תבחרו, היא תחייב אתכם לשנות הרגלים ודפוסי חשיבה, שזו מטלה לא פשוטה בפני עצמה.