אם אתם בעלי עסק ועד היום נהגתם לעצבן לקוחות כדי לקבל יותר כניסות לאתר שלכם, כדאי שתדעו שהחגיגות נגמרו - גוגל פיתחה אלגוריתם שמונע את התופעה. מי שהתחיל בטרנד המפוקפק הזה הוא בעל עסק לאופטיקה מברוקלין, בשם ויטאלי ברוקר. הוא נהג לאיים על לקוחות שהתלוננו על השירות או על העובדה כי קיבלו משקפיים שהם חיקויים זולים למרות שבאתר שלו, DecorMyEyes, הם שילמו עבור מותגים. באופן פרדוקסלי, הפרסום השלילי דווקא עשה טוב לעסקים - והדירוג של האתר הרקיע שחקים במנוע החיפוש של גוגל.
"רק רציתי לספר לכם כי ככל שאתם מגיבים יותר, כך אני מקבל יותר קליקים, יותר עסקים ויותר מכירות. המטרה שלי היא פרסום שלילי"- בנימת לגלוג זו התבטא ברוקר בעל האתר, בפני הלקוחות שלו, שהתלוננו לאתר getsatisfaction.com. "כל פרסום הוא פרסום טוב. ניצלתי את האפשרות הזו כי היא עבדה. מדוע לא לנצל את השליליות הזו לטובתי?", הוא סיפר בראיון אחר לאתר ה-NYT.
כאשר בגוגל שמעו על היוזמה המוזרה של ברוקר, הם מיד נכנסו לפעולה ומצאו דרך בה האלגוריתם של החיפוש יודע להבחין בין תגובות חיוביות לשליליות, ועל ידי כך החיפוש מספק תוצאות אמיתיות יותר שאינן כוללות אתרים כדוגמת זה של ברוקר. כמובן, שכאשר האלגוריתם המעודכן התחיל לעבוד, טוענים בגוגל, נמצאו עוד מאות אתרים שפעלו בשיטה דומה וניצלו את הפרסום השלילי ואת הלקוחות.
בבלוג הרשמי של מיהרה ענקית החיפוש לפרסם התנצלות עקיפה והוראות לבעלי אתרים כיצד לעבוד עם האלגוריתם החדש. הכתבה בבלוג לא כללה התחייבות שהתופעה לא תחזור שנית ומלבד הודעה בלשון "אנחנו עושים ככל יכולתנו למנוע תופעות אלו" , מסביר הכותב כי אין אפשרות אמיתית למצוא את כל המניפולציות מבעוד מועד.
המעשה שעשה ברוקר אכן שפל בפן המוסרי, אבל בפן החיובי שלו הוא מראה כי תוצאות החיפוש בגוגל אינן חקוקות בסלע ותמיד צריך להתייחס אליהן בעירבון מוגבל. לא כל אתר שמופיע ראשון בתוצאות החיפוש, הוא בהכרח הכי טוב בתחומו.