בעוד שאצלנו שר התקשורת מנסה להוזיל את הוצאות התקשורת לצרכן, שר התקשורת של קניה מנסה להרגיע את הרוחות בקרב מנויי הסלולר - לאחר שהודעת טקסט אנונימית הסעירה בשבוע שעבר את המדינה ויצרה פאניקה המונית. השמועות שרצו במדינה תיארו את הודעת הטקסט כמופיעה בצבע אדום - ושהיא הורגת על ידי כך שהיא יוצרת דימום במוח.
את ההודעה פתחו המילים הבאות: "בבקשה תודיעו לכל החברים והמכרים שלכם באופן מידי, זה דחוף", כאשר בהמשך התווסף איום שגרס כי 27 אנשים מתו לאחר שקיבלו שיחות טלפון ממספרים אדומים.
השמועות על ההודעה הכניסו את הציבור לפחד אמיתי מאוד - עד כדי כך, שהרגולטור הקנייתי היה צריך לפרסם הודעה מטעמו, שמסבירה כי כל העניין הוא כנראה מתיחה אחת גדולה. "לאחר ניתוח ההודעות, הרגולטור מבהיר כי מדובר במתיחה של אנשים חסרי מצפון שרצו לגרום לפחד ודיכאון בקרב הציבור", נאמר בהודעה הרשמית. בנוסף הבהיר הרגולטור כי "הטענות בדבר דימום במוח הנגרם כתוצאה מתדר גבוה אינן נכונות ואין ביסוס מדעי לדברים" .
למרות שהתברר כי לא מספרים אדומים ולא דימום במוח - המתיחה עבדה ובגדול. מאז החל כל העניין בשבוע שעבר, לאחר שמספר מנויים קיבלו את ההודעה, השמועה התפשטה כמו אש בשדה קוצים והוציאה אפילו את מיכאל ג'וסף, מנכ"ל הרשת הסלולרית הגדולה בקניה, להתראיין לתקשורת. "הודעת הטקסט היא אגדה אורבאנית שהונצחה בעיקר בכמה שווקים במזרח הרחוק", הוא ניסה להרגיע את המנויים.
בין שניסיונות ההרגעה עבדו או לא, את שולחי ההודעה לא תפסו וגם את הסיבה לשליחתה של ההודעה עדיין לא יודעים. למילים יש כוח, בכך אין ספק והמקרה הזה מוכיח שלא צריך הוכחות מדעיות כדי לגרום לאנשים להאמין במשהו – מספיקה רק שמועה. וכל אלו שלא אוהבים את חברות הסלולר, בלשון המעטה, יוכלו למצוא במקרה הזה קצת צדק. בסופו של דבר, אותן המילים בהודעות טקסט המשמשות אותן לעשות רווחים הן גם אלו שפוגעות בהן בסופו של דבר. כנראה שלמציאות באמת יש חוש הומור מוזר.