תם עידן הטלוויזיה? מחקר חדש מגלה כי הדרישה לתכני וידאו ברשת ובסלולר - גוברת בצורה משמעותית. מסקר שערכו חברת אריקסון ורשת CNN בקרב בכירים בסקטור העסקי ברחבי העולם, עולה כי בשל השינוי בהרגלי הצפייה והדרישה לצפות בתוכן בכל מקום - עלה גם הצורך בקרב חברות שונות לענות ללקוחות על הדרישות הללו.
עוד עולה מהסקר מגמה גוברת של שיתוף בתכני וידאו: 73% מקרב גולשי CNN online משתפים תכני וידאו, מתוכם 66% הם בני 45 ומעלה. בכך נשבר מיתוס ה"צעירים בלבד", המשתפים תכני וידאו ברשת. עוד עולה מן המחקר כי כשליש מן הנשאלים (29%) מקליטים תכנים על גבי הטלפון הסלולרי שלהם.
67% מן הנשאלים במחקר מעידים כי בשלוש השנים האחרונות, הם צופים בתכני טלוויזיה על גבי המחשב, גם השולחני וגם הנייד, יותר מאשר בטלוויזיה עצמה. כרבע מהם (23%) טוענים, כי הם צופים בתכני טלוויזיה על גבי מכשירים סלולריים יותר מאשר בעבר. בסקר הועלתה גם השאלה בדבר הסיבה לעלייה בצפייה בתוכן על גבי מסך המחשב: 71% ציינו את הגמישות, ו-51% ציינו את האפשרות להתעדכן בתוכן שלא נצפה בכל זמן, מכל מקום ועל גבי כל מכשיר.
האתרים הממותגים, כמו אתר YouTube לדוגמא, הינם הפופולריים ביותר לגישה לתכני טלוויזיה באינטרנט. כי עבור 60% מן הנשאלים אתרי רשתות השידור הינם הבחירה הראשונה, כאשר הם ניגשים לצפות בתוכן טלוויזיוני.
גם בישראל עולה יותר ויותר השימוש במחשבים ובניידים לצרכי צפייה בתכנים טלוויזיוניים. רבים מנצלים את המחשב הנייד או את הסלולרי המשוכלל על מנת לצפות בערוצי טלוויזיה, או בקטעים מתוך סדרות או תכניות אהובות. רשתות הטלוויזיה כבר מזמן הפנימו זאת, ומאפשרות היום לצפות בתכנים מיוחדים ואף בפרקים שלמים של תכניות המשודרות בערוצים - הן באמצעות המחשב והן באמצעות הטלפון הסלולרי.