מי אמר שאין לפייסבוק מודל עסקי? בעתיד הקרוב תוכלו למצוא כרטיסי אשראי של הרשת החברתית בכל פיצוציה, מכולת או סופרמרקט.
לא, זו לא מתיחה אלא יוזמה שיווקית מתוכננת שמטרתה להפוך את הרשת החברתית למכונת מזומנים וירטואלית - כזו שתאפשר לכם לרכוש מוצרים כמו תוספות למשחקים ואפליקציות פייסבוק, ובעתיד הרחוק גם מוצרי מזון ואלקטרוניקה בעולם שמחוץ לאינטרנט. עם מעל לחצי מיליארד לקוחות, תעשו חשבון לבד כמה עמלה תישאר למארק צוקרברג בכיס מכל העסקאות הללו. לפי גורמים יודעי דבר, הן אמורות להוות כשליש מההכנסות של פייסבוק.
ההפצה של כרטיסי "פייסבוק קרדיט" התאפשרה לאחר שנחתם הסכם בין הרשת החברתית לבין חברת MOL Global, המתמחה במכירת קרדיט וירטואלי בחנויות אמיתיות. יש לציין כי עד היום לא הצליחה פייסבוק להראות מודל עסקי מגובש, וגיוסי ההון שלה נסמכו בעיקר על פוטנציאל המשתמשים וההבטחה שיום אחד היא תצליח להביא כסף - מה שהופך את המהלך הכרחי מבחינתה. בסופו של דבר הגולשים לא משלמים כלום על השימוש בתשתיות החברה והאפשרות היחידה היא לגבות תשלום על שירות ערך מוסף, או במילים אחרות - משחקים ואפליקציות.
היי, גיפט קארד של פייסבוק זו דווקא יופי של מתנה לחג
אם חושבים על זה, אנחנו דווקא נרוויח ממהפכת הפייסבוק הזו בכמה דרכים. קודם כל, מה רע לקבל גיפט קארד מוטען בכמה עשרות שקלים לבזבז ברשת? לפעמים זה עדיף על סבונים, תמרוקים או בשמים ובטח יותר מהנה. כמו כן, האפשרות להמיר כסף אמיתי לכסף בפייסבוק בטח יעלה את מוסר העבודה של הדור הצעיר. אם עד היום כרטיס האשראי של ההורים היה בשימוש, מהיום אפשר לחנך לעצמאות כלכלית. "רוצה לקנות משהו בפארם ויל? לך ותרוויח את הכסף ותקנה בעצמך".
הכרטיסים נמכרים כרגע רק בתחומי ארצות הברית ורק בחנויות של רשת Target והחבילות המוצעות ללקוח הן של 15 דולר, 25 דולר ו-50 דולר. אם לשפוט לפי מהלכים שפייסבוק ביצעה בעברה, אין ספק ששאר העולם כנראה יצטרף בעתיד הקרוב לשיטת הכרטיסים (ההימור שלנו - לקראת חגיגות הקריסמס בסוף השנה). עד שזה יקרה יהיה לשיווק של צוקרברג מספיק זמן להסיק מסקנות ולהתארגן להשקה חגיגית בסגנון הוליוודי.