ענקית החיפוש גוגל רשמה אתמול (ד') את אחד מהרגעים המביכים שלה כאשר השיקה אפליקציית ג'ימייל רשמית ראשונה עבור מכשירי אייפון ואייפד, והסירה אותה בתוך פחות מ-24 שעות מרגע ההשקה. הסיבה: תלונות שהגיעו ממשתמשים על באגים במנגנון ההתראות של האפליקציה.
"אפליקציית ה-iOS שהשקנו היום הכילה באג בהודעות. משכנו את האפליקציה כדי לתקן את הבעיה. אנו מצטערים על הבלגן", אומרת ההודעה הרשמית בחשבון הטוויטר של ג'ימייל.
ובמקביל בבלוג הרשמי של ג'ימייל מנהל המוצר של השירות מת'יו איזאט העלה פוסט מתנצל: "מוקדם יותר היום השקנו אפליקציה חדשה לג'מייל עבור iOS. למרבה הצער, היא הכילה באג בהודעות שגרם למשתמשים לראות הודעת שגיאה בפעם הראשונה שהם פתחו את היישום. הסרנו אותו כדי לתקן את הבעיה ואנו פועלים במטרה להביא לכם גרסה חדשה בקרוב. כל מי שכבר התקין את היישום יכול להמשיך להשתמש בו".
עוד עולה מהפוסט כי לאחר תיקון הבאג וההשקה המחודשת, תהיה למשתמשים גישה לשורה ארוכה של תכונות שבעבר לא היו זמינות למשתמשי האייפון.
מהירות, יעילות, פונקציונליות מגע, דחיפה של התראות, חיפוש עומק, השלמה אוטומטית של כתובת הדואר האלקטרוני והעלאת תמונות כולן נכללות בגרסה החדשה.
בנוסף, תהיה אפשרות להציג את תיבת הדואר הנכנס החשובה (Priority Inbox) ויכולות ארגון טובות יותר של פריטי הדואר כמו ארכיון, תיוג וסימון בכוכבים.
אבל, מסתבר כי הבאג במנגנון התראת ההודעות לא היה הבעיה היחידה עם האפליקציה והיישום לא כלל גם אפשרות לבדוק חשבונות ג'מייל מרובים ולהציג אותם בתיבת הדואר מאוחדת "זה כמעט מרגיש כמו שכפול של גרסת השירות לאינטרנט הנייד", טענו המשתמשים.
חשוב לציין כי מדובר בפשלה מביכה במיוחד, בטח עבור חברה בסדר גודל של גוגל שמוצריה אומורים לעבור בדיקות רבות לפני שהם יוצאים לאור באופן רשמי.