באירוע שהתקיים הלילה (ד') בלוס אנג'לס השיקה גוגל את גוגל מיוזיק, שירות חדש של ענקית החיפוש שעומד לתת פייט לאייטיונס של אפל.
גוגל מיוזיק היא למעשה חנות מוזיקה מקוונת שהוצגה לראשונה כבר בחודש מאי האחרון עבור מספר משתמשים מוגבל בגרסת ביטא בלבד. עכשיו היא נפתחה לקהל הרחב, כרגע רק עבור הקהל האמריקאי.
השירות הוא ניסיון של גוגל להתחרות בחנויות הפופולריות של אפל, אייטיונס ואמזון והיא תציע חנות מוזיקה מקוונת בענן שתאפשר למשתמשים אחסון קבצים שהם רכשו בענן הווירטואלי של גוגל.
גוגל מיוזיק כבר זמינה באנדרואיד מרקט ברשת וצפויה להגיע גם לחנות האפליקציות בימים הקרובים לבעלי גרסת אנדרואיד 2.2 ומעלה.
לקראת ההשקה גוגל חתמה על שיתופי פעולה עם שלוש חברות התקליטים הגדולות בארה"ב יוניברסל, EMI, סוני מיוזיק ועוד 23 לייבלים עצמאיים. לפי גוגל נכון לעכשיו שיתופי הפעולה האלה יבטיחו כ-13 מיליון שירים זמינים בחנות.
מחירי השירים צפויים להיות החל מחינמיים, 0.69 דולר, 0.99 דולר ועד 1.29 דולר לשיר. כמו יתר השירותים של גוגל גם המיוזיק יתחבר לרשת החברתית החדשה שלה גוגל פלוס ויכלול אופציות שיתוף חברתיות שונות.
צפו בסרטון ההדגמה:
אהבתם? ליחצו 1+