ענקית החיפוש גוגל מאשימה את מיקרוסופט כי היא מעתיקה ממנה את תוצאות החיפוש, ויש לה גם ראיות, בעקבות תרגיל עוקץ מתוחכם שערכה. איך עבד התרגיל? בצורה פשוטה: גוגל בנתה 100 שאילתות חיפוש משונות וחסרות משמעות, שלא סביר כי משתמש יכניס בעצמו, וערכה בדיקה לראות שגם גוגל וגם בינג לא מציגים תוצאות עבורן. זו היתה הבדיקה הראשונית להשוואה.
לאחר מכן, בנתה גוגל לכל שאילתה דף תוצאות מיוחד, שישמש פיתיון לבינג ויוצג באופן מלאכותי, בכל פעם שמנוע החיפוש שלה יריץ את השאילתא. בצורה כזו, אם בינג יציג גם הוא את דף הפיתיון, יהיה ברור כי מדובר בהעתקה ולא באלגוריתם ייחודי שפיתחה מיקרוסופט. ואכן בבדיקה שערכו מהנדסי גוגל במהלך חודש דצמבר האחרון, התברר כי 9 מתוך 100 השאילתות הציגו בבינג את דף הפיתיון.
במיקרוסופט לא מכחישים את הממצאים של גוגל וסטפן וויז, מנהל בצוות של מנוע החיפוש בינג, אף מגדיל לעשות ומפנה אצבע מאשימה לכיוונה של גוגל, בטענה כי תרגיל העוקץ נועד לפגוע בתוצאות החיפוש שמציג בינג. "סרגל הכלים של בינג מספק לנו סימנים המשמשים אותנו וגם מנועי חיפוש אחרים כדי לקבוע מדד לדרוג האתרים. הניסוי של גוגל נראה כמו פריצה מכוונת במטרה לבלבל ולעשות מניפולציה בסימנים אלו", הוא אומר בראיון.
מאוחר יותר, במסגרת כנס "עתיד החיפוש" שקיימה מיקרוסופט, אמר הארי שום, סמנכ"ל בבינג: כי "זה לא שאנחנו באמת מעתיקים משהו. את הכול אנחנו לומדים מהלקוחות (באמצעות סרגל הכלים) שמוכנים לחלוק את נתוני הגלישה שלהם איתנו. בדיוק כמו שעושה גוגל. בדיוק כמו שעושים מנועי חיפוש אחרים".
אנחנו בכל זאת חושבים שאין עשן בלי אש, וכל ניסיונות ההתחמקות של מנהלים בכירים בשורות מיקרוסופט מעידים יותר מכל על הלחץ העצום שהם נמצאים בו בגלל התחרות מול גוגל. נכון שקשה להיות חדשני כשאין לך זמן וראש שקט לחשוב על דברים, ועדיין - זה לא תירוץ להעתיק.