משתמשים פופולאריים בפייסבוק, עם מספר גדול של חברים, נוטים להשתמש יותר בביטוי "אתה" בהודעות הסטטוס שלהם, ובפניות נוספות בגוף שני. הם גם כותבים סטטוסים ארוכים יחסית, ובנושאים הקשורים בעיקר לספורט ומוזיקה. בנוסף, הם מדברים פחות על המשפחה שלהם, הם פחות רגשיים וכמעט ולא משתמשים בביטויים הקשורים לזמן. המסקנות האלה עולות מנתונים שפורסמו בסוף השבוע, המתבססים על ניתוח של כמיליון הודעות סטטוס שפורסמו בפייסבוק.
החוקרים הצליחו להוכיח קשר בין מרכיבי הסטטוסים של המשתמש לבין הפופולאריות שלו. את זה הם הצליחו לעשות באמצעות ניתוח המילים המרכיבות את הטקסטים, וחלוקה שלהן ל-68 קטגוריות שונות. הממצאים מראים, כי יש קשר בין המילים אותן בוחר המשתמש לעדכוני הסטטוס שלו, לבין מצבו הרגשי ומספר החברים שיש לו. קשר זה, בסופו של דבר, קובע את הפופולאריות היחסית של אותו משתמש בפייסבוק.
הבדל מובהק נמצא גם בין משתמשים צעירים ומבוגרים. האחרונים מאריכים במילים, נוהגים לשלב כמות גדולה יותר של מילות יחס בכתיבה, מעלים יותר כתבות ומאמרים ומדברים יותר על אנשים אחרים ועל המשפחות הגרעיניות שלהם. לעומתם, הצעירים כועסים יותר, משתמשים יותר בביטויים שליליים וקללות, מדברים בעיקר על עצמם ועל נושאים הקשורים לבתי הספר.
תוצאות המחקר מראות גם, כי כתיבה נכונה ונושאים רלוונטיים הם רק צד אחד של המשוואה וכדי שסטטוס מסוים יהפוך לפופולארי, צריך שגם החברים של הכותב וגם משתמשים אחרים בפייסבוק יאהבו אותו, או יגיבו עליו. החוקרים מצאו כי יש מתאם גדול בין סטטוס שנכתב מתוך רגשות חיוביים לכמות הלייקים שהוא מקבל, ובין סטטוס שנכתב מתוך רגשות שליליים לבין כמות התגובות שהוא מקבל.
הגולשים אולי אוהבים יותר גישה חיובית לחיים, אבל מגיבים יותר לזו השלילית. את החישובים של פייסבוק בכל אופן זה לא מעניין, ומדד הפופולאריות מושפע מפרסום חיובי ושלילי באותו האופן.
מסקנה נוספת שהגיעו אליה החוקרים היא, כי יש קשר בין קטגוריות המילים המאפיינות משתמש מסוים לבין הקטגוריות המאפיינות את קבוצת החברים שלו באתר. החוקרים בדקו את תכיפות השימוש במילים מסוימות בסטטוסים של המשתמש ושל החברים שלו ומצאו כי יש מתאם חיובי בין הקטגוריות בהן נעשה שימוש.
במילים אחרות, אם קטגוריות המילים מאפיינות מצבי רוח, תחומי עניין ומצבים רגשיים, סביר להניח כי החיים של החברים שלכם דומים לשלכם. ואם יש משהו אחד שאנחנו לוקחים מהמחקר הזה, זו התובנה כי מי שרוצה להיות פופולרי ברשת, כדאי שילמד איך עושים זאת בחיים האמיתיים. זה כנראה עובד באותה צורה.