אמש נודע כי המנכ"ל הנוכחי של גוגל, אריק שמידט, יסיים את תפקידו בקרוב ויוחלף על ידי לארי פייג', אחד משני מייסדי החברה. המהלך המפתיע נעשה ככל הנראה על מנת להעלות את קצב התגובה של החברה למתחרות בשוק, ובראשן פייסבוק.
חזרתו של פייג' לתפקיד מסמנת חזרה לשורשיה הטכנולוגיים של החברה, 13 שנים אחרי שהקים אותה באוניברסיטה יחד עם סרגיי ברין. פייג' אמור לתת משב רוח צעיר להתנהלות החברה, בניסיון להתמודד עם האיום ההולך וגדל של מארק צוקרברג ופייסבוק.
אמנם גוגל לא מאוימת בקטגוריית מנועי החיפוש, שם בכורתה מובטחת, אך בכל הקשור למדיה החברתית, היא מפגרת מאחורי פייסבוק בפער גדול. הניסיון הכושל של גוגל במדיה החברתית, "גוגל באז", הוכיח כי לפייג' ה"קשיש" בן ה-38, יש הרבה מה ללמוד מצוקרברג, הצעיר ממנו בעשר שנים.
פייסבוק לעומת זאת, ממשיכה להתקדם ולספח לעצמה את הבכורה בקטגוריות אחרות ברשת. אחרי שכבר ביססה את עצמה כאתר שיתוף התמונות המוביל ברשת, ייתכן מאוד כי החברה שמה לעצמה למטרה להתחרות ביו טיוב, חברת הבת של גוגל, בנושא שיתוף סרטוני הווידאו.
בינתיים, המנכ"ל היוצא אריק שמידט, יישאר בחברה כיושב ראש חבר הנהלים, שם חשוב יותר הניסיון בעולם העסקים מאשר היכולת להבין את דפוסי הגלישה של הצעירים. עם זאת, שמידט הגיש בקשה למכור חלק ניכר ממניותיו בחברה, בשווי 334 מיליון דולר, אולי כצעד המראה חוסר אמון במנכ"ל החדש.