אנשים זורקים כסף (צילום: lisegagne, Istock)
תמצאו את הקבוצה שלכם ותתחילו לבזבז | צילום: lisegagne, Istock

כולנו יודעים שיש כוח בקבוצה. אדם בודד יכול להשיג מעט מאוד בדרך כלל, אבל אם הוא חובר לעוד אנשים הוא הופך לפתע לכוח שאי אפשר להתעלם ממנו. זה נכון כשיוצאים להפגנות כדי לשנות את החלטות הממשל, וזה נכון (ואולי שימושי יותר) כשרוצים להשיג מחירים טובים. כן, בסופו של דבר הכל מתרגם לכסף ובאותה המידה שחברות מקבלות מחירים טובים כי הן קונות בכמויות גדולות, כך גם אנחנו יכולים להשיג מחיר טוב יותר בקניית מחשב, מיטה או רכב חדש. את הטריק הזה הבינו אתרי קניות כבר בעבר והחלו עם "קניות קבוצתיות", אך בתקופה האחרונה אנחנו רואים אתרים ייעודיים שקמים במטרה ליצור קבוצות קנייה כאלו.

לא משנה איזה אתר זה, היישום פשוט - מקימי האתר פונים אל חברות שונות ולאחר משא מתן משיגות הנחות שיכולות להגיע (במחוזות מסוימים בעולם) אפילו ל- 90%. כמובן שההנחה הזו באה עם תנאי מסוים: האתר צריך להתחייב על קנייה של כמות מסויימת של פריטים. כעת האתר מפרסם למנויים שלו את המבצע ואם הם מצליחים ליצור קבוצה בגודל המתאים הקנייה יוצאת לדרך. בחו"ל יש לא מעט אתרים כאלו ולרוב, גם ישראלים יכולים להשתתף בהם - כל עוד יש לכם דרך לייבא את המוצרים. אבל כמובן שתמיד עדיף לבצע את הקנייה בישראל כך שיהיה למי לפנות במידה ויש בעיה עם הקנייה או עם המוצר.

נשמע לכם מעניין? לפניכם ארבעה אתרים ישראלים מומלצים. קנייה זולה ונעימה.

Grouper

אין תמונה
בכל יום מבצע חדש באימייל. Grouper

אתר Grouper מתיימר להיות אתר הקניות החברתיות המוביל בארץ. פה העבודה שלכם די קלה. הקלידו את כתובת האימייל שלכם ובכל יום תשלח אליכם הזדמנות חדשה לבזבז פחות כסף ממה שהייתם מבזבזים על הקנייה המסוימת הזו. אין פה אפשרות בחירה ואתם לא יכולים לבקש לראות רק הזדמנויות על טלוויזיות תלת ממד או רכבי ספורט חדשים. לאחר שתקבלו את האימייל תוכלו להירשם למבצע. אם מספיק אנשים יצטרפו, הקנייה תצא לפועל וכולם נהנים. תוכו למצוא פה ארוחות במסעדות יוקרה, ימי פינוק, הצגות ועוד.

Ye:Ma:Ma

אין תמונה
המבצעים נמשכים ל-24 שעות בלבד. Yemama

אותו הרעיון עם עיצוב הרבה יותר טוב. בכל יום, ולמשך 24 שעות בלבד (למעט סופי שבוע בהם ההזדמנות היא ל-48 שעות), תמצאו באתר Yemama את המבצע החדש. שעון עצר יציג כמה זמן עוד נותר לקנייה ותחתיו תוכלו לראות מה מספר המינימום לקבוצה וכמה אנשים הצטרפו עד כה. אם המבצע מעניין אתכם לחצו על הכפתור הגדול עליו כתוב "הצטרפו לעסקה" וזהו זה - אתם בפנים. בסוף היום, כל מי שהצטרף לקבוצה יקבל אל האימייל קופון שיאפשר לו ליהנות מהמבצע. כדי לא לפספס את המבצעים היומיים יש לכם אפשרות לתת את כתובת האימייל שלכם ובכל יום תשלח לכם תזכורת עם פרטי המבצע.

הרעיון והיישום של האתר לא רעים בכלל. יש גם חלוקה לשלושה אזורים: תל אביב, ירושליים וחיפה - כך שתיאורתית יהיו מבצעים יומיים שיתאימו יותר לגרים בחלק מסוים בארץ. בנוסף לשלושת האזורים האלו, ולכבוד החגים, נוספה עוד אפשרות חדשה "מתנות לחג" שם תמצאו מבצעים נפרדים מהמבצע היומי. לכל עסקה יש מגבלת זמן למימוש. הקופון יכיל את הפרטים המדויקים למימוש.

Baligam

אין תמונה
מרגיש כאילו יצאתם לשופינג עם החבר'ה. Baligam

אתר  Baligam הוא אתר נוח וברור, מכיל את כל המידע שאתם צריכים כדי להבין כמה זמן עוד נותר למבצע, מהו המבצע, כמה אנשים צריכים להתחייב כדי שהוא יצא לפועל וכמה אנשים נרשמו כבר. בנוסף יש משהו באתר שגורם לכם להרגיש שאתם באמת קונים עם חבר: הטקסט האישי שמצורף לתאור של כל פריט, העיצוב המוקפד וגם חוויית הרכישה המהנה.

גם באתר הזה תוכלו להקליד את האימייל שלכם ולקבל מידע מוקדם בכל יום על המבצע הבא. בכל פעם שמבצע בו השתתפתם נסגר, תקבלו אל האימייל קופון שיכיל את כל המידע למימושו.

Buy2

אין תמונה
דילים שונים לאזורים שונים בארץ. Buy2

האתר הצעיר בחבורה, Buy2 מבית נטקס ו-mako, מציע דילים שונים לתושבי תל אביב, ירושלים, חיפה והדרום. גם כאן תמצאו את כל המידע הנחוץ: מחיר הדיל, שוויו, שיעור ההנחה, הזמן הנותר עד לסיום הדיל וכמה דילים נרכשו עד כה.הדילים יכולים להימשך יותר מ-24 שעות, ושעון העצר יעדכן אתכם כמה זמן נותר לכם לממש את ההטבה. אפשר לשתף את הדיל היומי עם חברים במייל, פייסבוק וטוויטר, ולהתעדכן גם בעמוד הפייסבוק.

MZS קבוצות רכישה

אין ספק שצריך להוריד את הכובע לפני יוצרי האתר הזה. במקום לעבוד קשה במציאת ספקים ובניית הקבוצות, ב-MZS החליטו לשים את כל האחריות בידי המשתמשים. לאחר שתרשמו לאתר תוכלו לבצע אחת משתי פעולות - הצטרפות לקבוצת קנייה קיימת או יצירת קבוצה.

החיפוש באתר סטנדרטי ביותר. יש שדה חיפוש, יש קטגוריות ויש תצוגה של קבוצות פעילות. חפשו אחרי המוצר שאתם רוצים לקנות ותוכלו להצטרף לקבוצה. ברגע שמספר החברים בקבוצה מספיק, הקנייה יוצאת לדרך. הבעיה שהאתר בשלבים הראשונים ולכן כמעט ולא תמצאו שם קבוצות, וכאן נכנסת האפשרות השנייה לפעולה - יצירת קבוצות.

כאמור, האתר סומך על משתמשיו שיעשו את כל העבודה וזה אומר שאחרי שהתייאשתם (די מהר) מכך שאין את המוצר שרציתם אתם תצרו את הקבוצה, תפרסמו אותה ברחבי הרשת ותמצאו ספק.

 כן, קראתם נכון. אתם לא רק אחראים על יצירת הקבוצה אלא גם על מציאת הספקים. בתיאוריה אמורים גם ספקים להירשם לאתר, לראות מה הקבוצות רוצות ולהתחרות על האפשרות למכור את המוצרים שלהם בהנחה אותה מבקשת הקבוצה. אם יש לכם כוח להתעסק עם זה, האתר מספר פלטפורמה די נוחה להוצאה לפועל של התוכנית הזו, והוא אולי האתר היחיד שמציע (תיאורתית) כמות גדולה ומגוונת של קניות.

>> צלבי קרס ואגם אדום: התמונות הכי הזויות שנקלטו בגוגל ארת'