על פי האתר Thewrap.com שפירסם את הידיעה, השירות החדש יאפשר לגוגל להתחרות בשירות האייטיונס של אפל הנחשב כיום למוביל במכירה של השכרת סרטים במודל זה ובנוסף יפתח בפני האולפנים של הוליווד ערוץ הכנסה נוסף שיפצה על קיטון המכירות בערוצים המסורתיים.
מהפרסום עולה גם כי גוגל כבר הצליחה להחתים חלק מהאולפנים הגדולים כמו סוני, האחים וורנר ויוניברסל וכן מספר אולפנים עצמאיים. "אנחנו מוסיפים באופן קבוע סרטים נוספים למגוון הקיים מאז שהתחלנו להשכיר סרטים לפני שנה ונכון להיום קיימים אלפי סרטים במאגר שלנו", אמר דובר מטעם יוטיוב.
דבר נוסף שעולה מהפרסום הוא שאחד הקשיים שעמדו בפני גוגל בהשקת השירות היה השגת הרישיונות החוקיים להפצת הסרטים באינטרנט ונראה כי החברה השיגה את מבוקשה לאחר שהשקיעה בכך הרבה זמן וכסף.
יש לזכור כי אחת הסיבות להצלחה של גוגל מול האולפנים הגדולים נובעת משינוי התפיסה אצל האחרונים כלפי שירות יוטיוב. אם בעבר הם ראו את השידורים באינטרנט כאיום על קיומם, היום הם רואים בו מנוע צמיחה.
בנוסף, גוגל צריכה להודות לאפל המתחרה, על כך ש"חינכה" את הצרכנים באמצעות שירות יוטיוב לשלם על סרטים באינטרנט. "אנחנו חושבים שזה יתחיל עם פתרונות תשלום-לפי-צפייה (VOD) וימשיך עם הזמן למכירה ישירה ללקוח. אנחנו די נלהבים לראות עסקאות חדשות נכנסות במודל של מכירה ולא רק במודל רישום לשירות", אמר מנהל בכיר באחד האולפנים של הוליווד שחתמו עם יוטיוב.