מסתבר שהגולש הישראלי לא תמיד מושפע מהעולם המערבי. נכון, הרשת החברתית פייסבוק הצליחה באופן מרשים גם בארץ, אבל המודעות לשרות הבלוגים הזעירים - טוויטר, לא עולה על גדותיה.
סקר האינטרנט של TNS טלסקר שמתפרסם היום מגלה כי בעוד שהרשת החברתית פייסבוק מגיעה למקום החמישי המכובד ברשימת האתרים הנצפים בארץ, טוויטר זוכה לחשיפה נמוכה ביותר בציבור הגולשים הישראלים: 18% מהגולשים מדווחים כי הם שמעו על טוויטר, אבל כאחוז אחד בלבד, ליתר דיוק 0.9% מהגולשים, נרשמו כמנויים בטוויטר.
כאשר בוחנים את המודעות לטוויטר בקרב גולשים על פי גיל, מין ורמת דתיות, ניתן לציין כי קיימת מודעות נמוכה עוד יותר לטוויטר בקרב בני 50 פלוס, בהשוואה לגולשים צעירים יותר. חילוניים מודעים יותר לטוויטר בהשוואה לדתיים. עוד עולה מהסקר כי אין הבדל בין גברים לנשים במודעות לטוויטר.
הסקר התקופתי נערך בקרב מדגם עדכני, ארצי ומייצג של משתמשים באינטרנט בגילאי 13 ומעלה. סקרי TIM מתבצעים באמצעות הפאנל האינטרנטי של TNS ישראל, המייצג את כלל אוכלוסיית הגולשים במגזר היהודי במדינת ישראל.
לא כמו באמריקה
באמריקה אין סלבריטי שאין לו בימים אלה דף טוויטר והתופעה הזו כבר גרמה למאבק איתנים בהוליווד. אשטון קוצ'ר, שגילה שכמעט 850 אלף איש עוקבים אחר הציוצים (או טוויטים) שלו בטוויטר, החליט לנסות לכבוש את הפסגה, שהיתה שמורה לסי-אן-אן, עם כמעט מ-900 אלף.
קוצ'ר העלה ליוטיוב סרט ובו הבטיח שאם יגיע לפני סי-אן-אן למיליון "עוקבים", הוא יגיע לביתו של טד טרנר, לשעבר הבעלים של הרשת, לצלצל ולברוח. למזלו הוא מוביל בינתיים בתחרות.
גם בבריטניה הכיוון דומה. הלימודים בממלכה צפויים לעבור מהפך דרמטי. אט אט יירד מינון הלימודים המסורתיים - היסטוריה, מתמטיקה ועוד - ויעלה מינון הלימודים האינטראקטיביים - טוויטר, ויקיפדיה ולימודי "סביבת האינטרנט".