זינגה, החברה המובילה בפיתוח משחקים לרשתות חברתיות, עומדת לתגמל את השחקנים בכסף וירטואלי שישמש אותם לרכישה חוזרת של מוצרים וירטואליים באחד ממגוון המשחקים שלה. אמנם אין הודעה רשמית של החברה בנושא, אך העובדה כי היא רכשה את שם הדומיין Rewardville, שהפנה לאתר התגמולים שלה rewards.zynga.com, מראה כי מדובר במהלך הקשור לנושא.
כך זה עובד: בכל יום צובר המשתמש נקודות (zPoints) וככל שיש לו יותר מהן הוא מתקדם בסולם שלבים ( zLevel). בכל פעם שהמשתמש עובר שלב הוא מקבל כסף וירטואלי (zCoins) המאפשר לו לרכוש מוצרים וירטואלים בכל אחד מהמשחקים - זינגה פוקר, פארמוויל, מלחמות המאפיה, אי המטמון או פרונטירויל.
אחת הסיבות האפשריות למהלך הנוכחי, לפיו הפעילות תופעל באתר עצמאי של זינגה, יכולה להיות שגוגל, אחת המשקיעות הגדולות בחברה, רוצה להיפרד מפייסבוק ולקחת איתה המשתמשים לרשת חברתית מתחרה, שתהיה תחת המותג שלה. כדי לעשות כן, היא צריכה בסיס נתונים עצמאי של כל השחקנים, ואת זה היא תשיג באמצעות אתר תגמולים שהרישום אליו לא יתבצע דרך פייסבוק.
עוד סיבה יכולה להיות ההכרזה מחודש נובמבר השנה בדבר שיתוף פעולה צפוי בין זינגה לאמריקן אקספרס העולמית, שיאפשר לכל מחזיקי כרטיס האשראי של החברה לרכוש כסף וירטואלי למשחקים של זינגה בצורה פשוטה ונוחה.
לא משנה מה תהיה הסיבה, הפרסום סביב רכישת הדומיין העלה את זינגה לכותרות באתרי הטכנולוגיה השונים (כולל אותנו). אנחנו בכל אופן חשדניים כלפי מתנות חינם, ומחכים לנתונים נוספים אודות המהלך שישפכו אור על הסיבות בגינן זינגה רוצה לתגמל אותנו, השחקנים.
>> מהפכה עירונית: סיטי-ויל עקף את פארמוויל