לפי דיווח במגזין פורבס, פייסבוק עומדת לחתום על שיתוף פעולה עם אתר המוזיקה Spotify והשתיים ישיקו שירות מוזיקה חדש שיאפשר לגולשי פייסבוק להאזין למוזיקה דרך הרשת החברתית.
לפי הדיווח השירות החדש שנמצא כרגע בשלב הבדיקות, יושק בעוד כשבועיים והשם שלו יהיה Facebook Music או Spotify On Facebook.
כשהשירות יושק המשתמשים יראו אייקון של Spotify בעמוד הפייסבוק שלהם, שימוקם למעלה בצד שמאל של הניוז פיד, לצד האייקונים הקבועים של התמונות והאירועים.
לחיצה על האייקון תתקין את השירות, שירוץ "מאחורי הקלעים" ולא יפריע לגלישה, אבל כן יאפשר למשתמשים להאזין למיליוני שירים. תהיה גם אפשרות למספר חברים להאזין לשירים בו זמנית.
בגלל בעיות של זכויות יוצרים, השירות החדש יהיה זמין רק באירופה, כלומר לא יהיה ניתן להשתמש בו בישראל ואפילו לא בארה"ב! אך סביר להניח שלא ייקח זמן רב עד שפייסבוק ו-Spotify יצליחו לחתום על חוזים עם חברות תקליטים בכל העולם.
השותפות בין שתי החברות יכולה לרמוז על כיוונה של פייסבוק בניסיונותיה להפוך למרכז מדיה. בחודש מרץ האחרון היא חתמה על שיתוף פעולה גדול עם אולפני "האחים וורנר" שמאפשר לשכור סרטים בשימוש בקרדיטים של פייסבוק וגם לצפות בהם דרכה.
דובר Spotify הכחיש את הידיעה ואמר כי אינו מודע לעסקה החדשה עם פייסבוק: "יש לנו אינטגרציה עם פייסבוק. אנחנו עובדים איתם באופן מתמשך, וזו כל מערכת היחסים בינינו".
השירות שיאפשר לשמוע מוזיקה בפייסבוק יהווה סוג של הגשמת חלום עבור מארק צוקרברג, שב-2004, במקביל לפיתוח של פייסבוק, עבד גם על תוכנה לשיתוף קבצים בשם Wire Hog ותיכנן להטמיע אותה כאפליקציה בפייסבוק. אך האגדה מספרת ששון פארקר, היועץ הדומיננטי של פייסבוק בתחילת דרכה, חיסל את השירות ואמר כי הוא מקדים את זמנו.