האם ייתכן כי מיקרוסופט מתכננת להיכנס לעסקי הרשתות החברתיות ולהשיק מתחרה לגוגל פלוס ופייסבוק?
לפי השמועות ברשת זה בהחלט אפשרי. אתר Fusible מפרסם ידיעה לפיה מיקרוסופט היא הבעלים של כתובת האינטרנט socl.com ובנוסף מדווח אתר Huffingtonpost כי ביום חמישי האחרון קיבלו מספר משתמשים ברשת החברתית גוגל פלוס הודעה על פרוייקט חברתי חדש בשם Tulalip שפורסם תחת אותה כתובת.
ברגע שהבינו במיקרוסופט את הטעות, הוחלף דף הפרוייקט בהודעה לקונית עם הנוסח הבא: "תודה שעצרתם לביקור. socl.com הוא פרוייקט עיצוב פנימי השייך לצוות מחקר של חברת מיקרוסופט והוא פורסם בטעות ברשת האינטרנט. בכנות, לא התכוונו לכך".
ואם למישהו היה ספק מה מהי מטרת השירות, הסיסמא שהופיעה בדף שפורסם הבהירה זאת בדיוק: "עם Tulalip אתה יכול למצוא מה שאתה צריך ולשתף מה שאתה יודע בצורה קלה יותר מבעבר". בנוסף, הופיעו בצד הדף כפתורי רישום באמצעות חיבור לפרופיל ברשתות פייסבוק וטוויטר וקישורים שלא עבדו עם הכותרות "איך זה עובד", "הצהרת פרטיות" ו"תנאי השירות".
השאלה הגדולה היא במי הולכת מיקרוסופט להתחרות? יש לזכור כי לענקית התוכנה יש קשרים טובים עם פייסבוק ויהיה מוזר לראות אותה פותחת חזית מולה. ייתכן והודעה אחרת של אתר fusible יכולה לשפוך אור על הנושא, מאחר והיא חושפת כי כתובת האינטרנט המדוברת נרכשה על ידי מיקרוסופט שבועיים לאחר השקת גוגל פלוס, עובדה המלמדת מי המטרה האמיתית של השירות.