האם עידן הרשתות החברתיות, ופייסבוק בראשן, מצריך דפדפן מיוחד המשלב בתוכו את החוויה החברתית? לדעת יוצרי הדפדפן החדש RockMelt, שהושק היום בגרסת בטא סגורה להזמנות בלבד, התשובה חיובית. עם המשקיעים בדפדפן החדש נמנה מארק אנדרסן, יוצר נטסקייפ – הדפדפן המסחרי הראשון שהושק לפני 16 שנים, דבר שמעורר התרגשות וציפייה גדולה בעמק הסיליקון.
עם פתיחת חלון הדפדפן תגלו שני סרגלים בשני צדי העמוד. בצד שמאל מוצגת רשימת חברי הפייסבוק שלכם שנמצאים אונליין, ואיתם ניתן לקיים צ'אט מתוך הדפדפן, מבלי לפתוח חלון חדש. ניתן גם לעדכן כמובן את הסטטוס בפייסבוק ובטוויטר מתוך הדפדפן. בצד ימין מופיע זרם העדכונים מהרשתות החברתיות החביבות עליכם.
עוד מוטמע בתוך הדפדפן כפתור Share, כך שאפשר לשתף מתוכו סרטוני יוטיוב, כתבות ובעצם כל עמוד שאתם נמצאים בו באותו רגע. בנוסף, חיפוש בגוגל יציג בפניכם את תוצאות החיפוש בתצוגה מקדימה, כך שניתן להציץ בהם לפני שמחליטים אם נכנסים אליהם או לא. הנה סקירה של כל תכונות הדפדפן:
הדפדפן זמין כרגע רק באמצעות הזמנות מחברים – שיטה שכבר הוכיחה את עצמה כמייצרת באזז. כדי לנסות ולקבל הזמנה, עליכם לגשת לעמוד הבית, להירשם באמצעות פרופיל הפייסבוק שלכם, ולקוות שאחד מחבריכם שכבר משתמש בדפדפן ישלח לכם הזמנה. לכל משתמש חדש בדפדפן יש שלוש הזמנות לשלוח לחברים.
שוק הדפדפנים הוא שוק צפוף ותחרותי, עם שחקניות חזקות כמו מיקרוסופט, גוגל ואפל. ל-RockMelt צפוי אתגר לא קל, במיוחד לנוכח העובדה שניסיון קודם לייצר דפדפן חברתי, על ידי חברה בשם Flock, לא הצליח. יחד עם זאת, Flock יצא לשוק לפני שלוש שנים, לפני שפייסבוק הפכה למפלצת בת 500 מיליון חברים שהיא היום. האם השוק בשל כבר לדפדפן חברתי, והאם RockMelt יהיה מספיק מוצלח כדי לשנות רגלי גלישה של שנים? את התשובה לכך נקבל רק בחודשים הקרובים.