העונה השמינית של כוכב נולד בפתח, ועוד מספר חודשים השכלת הריאליטי של כולנו תתעשר בעוד כמה שמות, חמים מהתנור. אנשים שעד לפני רגע היו אנונימיים לחלוטין, ימלאו את אתרי האינטרנט – ובעיקר את מנועי החיפוש. האם אותו כוכב שעוד לא נולד יודע מה מחכה לו?
כדי לשפוך קצת אור על חיי הכוכב הנולד באינטרנט, התלבשנו על המנצחת האחרונה של כוכב נולד, רוני דלומי. עבור רובנו, כאשר נחפש את השם המלא שלנו בגוגל נקבל מספר אזכורים בודדים, את הכרטיס שלנו בפייסבוק ואולי איזו עצומה שחתמנו עליה פעם בעבר הרחוק. אבל במקרה של רוני דלומי, מספיק מבט אחד בדף התוצאות שלה בגוגל, כדי להבין שהיא לא רק כוכבת על הבמה, אלא גם כוכבת גוגל לא קטנה בכלל.
לא סופרת את נינט בפייסבוק
כשמחפשים בגוגל את השם המלא של רוני כביטוי מדויק ("רוני דלומי"), מקבלים יותר מ-160 אלף אזכורים בגוגל, מה כשלעצמו ממקם אותה במקום מכובד מתוך כל הכוכבים הנולדים לדורותיהם (הראל מויאל, לדוגמה, מקבל כ-70 אלף תוצאות). כשעוברים על העמוד הראשון של תוצאות החיפוש, אפשר ללמוד לא מעט על חיי הסלב הנולד באינטרנט:
בתוצאה הראשונה גוגל מציג מספר תמונות של רוני, אותן הוא הביא מאתרים אחרים. גוגל כמנוע חיפוש יודע לאחזר גם תוצאות עבור תמונות, בעזרת המנוע המכונה "גוגל תמונות". התמונות מאוחזרות ממגוון אתרים בהן התמונות נשמרו תחת שם הזמרת או ששמה הוזכר בסמוך לתמונה. במקרה הזה גוגל איתר גם תמונת ילדות של רוני שפורסמה חודש לפני זכייתה בגמר.
התוצאה השניה שייכת לערך של רוני דלומי בוויקיפדיה. בתור אתר מהימן וותיק, גוגל מקדם ערכים רבים שנמצאים בוויקיפדיה למיקומים גבוהים בעמוד הראשון. הערך מכיל פרטים ביוגרפים על רוני ועל זכייתה בגמר כוכב נולד.
התוצאה השלישית שייכת לפייסבוק. בגזרת הרשת החברתית רוני מובילה ובגדול על שאר זוכי כוכב נולד וקבוצת התמיכה המרכזית שלה זוכה למעל עשרת אלפים מעריצים (Fans). לשם השוואה, לנינט יש הרבה פחות – קצת פחות מ-3,000. למעשה, באמצעות הפייסבוק אפשר ללמוד לא מעט על מה הגולשים באמת אוהבים: יותר מ-9,000 חברי פייסבוק הצטרפו לקבוצה "גם אני צחקתי כשאמרו באווטאר- נינט היא זמרת מעולה!"
התוצאה הרביעית והחמישית שמורות לאתר שאתם גולשים בו כרגע. mako הוא אתר הבית של שידורי קשת והוא מלווה את כל התוכניות של "כוכב נולד". גוגל מזהה אותו כדף רלוונטי עבוד החיפוש "רוני דלומי", ולכן הוא מושך משם שתי תוצאות – עמוד המתמודדת שלה, וכתבה על אלבום חדש שהיא הולכת להוציא בקרוב.
כאשר גוגל מאתר סרטון וידיאו שרלוונטי בצורה ברורה למחרוזת החיפוש הוא משלב בדף התוצאות קישורים לסרטונים. התוצאה השישית מציגה שני קטעי וידיאו של רוני: הראשון מתוך פרק 10 של העונה השמינית (הביצוע של רוני דלומי ל-"Cada dia", שזכה למעל 15 אלף צפיות ב-Flix), והשני לקוח מיוטיוב וכולל מיקס שירים בביצועה (כמעט 15 אלף צפיות).
התוצאה השביעית מקשרת לפורום הרשמי של רוני דלומי. הפורום מכיל עשרות אלפי תגובות של מעריצים וחברים.
התוצאות השמינית והתשיעית מקשרות לתפוז – אחת ל"בלוג של כוכב נולד 7", והשניה לסרטון של Flix. הבלוג לא נראה מושקע במיוחד והוא לא מכיל תגובות רבות על התוכנית, אך ניתן למצוא בו מספר קישורים לסרטונים ותמונות רלוונטים על רוני. מכיוון שתפוז הוא אחד האתרים הוותיקים בארץ, כאשר נפתח בו בלוג פעיל, הוא לרוב יגיע לעמוד הראשון של התוצאות בגוגל.
התוצאה העשירית והאחרונה מקשרת לדף הפרופיל של רוני באתר Israelidol, המכנה עצמו כ"אתר המעריצים הרשמי של כוכב נולד 7" ובו ניתן למצוא מידע על המועמדים בעונה האחרונה.
בשורה התחתונה: לא קלים הם חיי האינטרנט של הכוכב הנולד
אז מה למדנו מכל זה? למדנו שברגע שאתה הופך מאחד האדם למישהו שכולם ראו בפריים טיים במשך כמה חודשים טובים, חיי האינטרנט שלך משתנים ללא הכר: פורומים, בלוגים, אתרי מעריצים, תמונות, וידיאו ומה לא – הכול זמין לכל הדורש בחיפוש מהיר בגוגל. כמובן שככל שאתה (והתעשייה שרוחשת סביבך) תשקיע יותר ביצירת מוקדי אינטרנט מעניינים, כך מספר תוצאות החיפוש יגדל וחיי האינטרנט שלך יהיו מפוארים ומגוונים יותר.
אז היום קיים זמר או זמרת שהולכים לנצח בגמר הבא, אבל כרגע הם עדיין אלמוניים לחלוטין –חיפוש השם שלהם בגוגל לא יוביל אותנו לשום מקום מעניין. אבל בעוד מספר חודשים אותו מועמד יזכה לאלפי מעריצים בפייסבוק ומאות אלפי אזכורים בגוגל. מי שזה לא יהיה, הוא יכול להיות בטוח: החיים שלו הולכים להשתנות מהקצה אל הקצה.
* תוצאות החיפוש בגוגל משתנות בכל רגע נתון; תוצאות החיפוש בגוגל כפי שכתבנו כאן נכונות רק לרגע פרסום הכתבה.
איתן לשבסקי הינו מומחה לקידום אתרים מאתר ריץ' טקסט - אתר עבודה מהבית.
>> אלירז שדה, זמן הגוגל שלך הולך ונגמר
כל העדכונים הכי חמים מהארץ ומהעולם ישירות לנייד.
שלחו את המילה מבזק למספר 5000 ותתחילו להתעדכן