מסתבר כי גם טכנולוגיה היא עניין של אבולוציה ואחרי הסמארטפונים מגיע תורם של הטאבלטים. למי שלא מכיר, מדובר על הכלאה בין מחשב נייד לסמארטפון או במילים אחרות – אייפד. ואם המטרה של הסמארטפון היא לבצע שיחות, המטרה של הטאבלט היא משחקים, כך לפחות עולה ממחקר חדש של גוגל בנושא.
את המחקר ערכה חברת הפרסום לסלולר Admob (השייכת לגוגל) בקרב 1,430 משתמשי טאבלטים ועולה ממנו כי הטאבלט משמש בעיקר למשחקים (84%), חיפוש מידע ברשת האינטרנט (78%) ודואר אלקטרוני (74%). עוד עולה כי כמעט חצי מהנשאלים מבלים יותר זמן עם הטאבלט מאשר עם המחשב הנייד או הנייח ושליש מהם אפילו מעדיף אותו על פני הטלוויזיה בבית.
נתון מדאיג נוסף (או לא מדאיג, תלוי את מי שואלים) הוא העובדה כי 70% מהנשאלים מבלים לפחות שעה ביום מול מסך הטאבלט שלהם. מדובר על נתוני שימוש גבוהים מאוד וניתן להגדיר תופעה זו כ"התמכרות" לטכנולוגיה ובעיקר לאינטרנט. את מרבית הזמן מול הטאבלט מבלים הנשאלים בבית, בשעות הלילה ובעיקר בימי חול. בנוסף, השיבו המשתמשים כי לאחר רכישת הטאבלט הם הפסיקו להשתמש במחשב כמעט לחלוטין ו-28% מתוכם אף טענו כי הוא הפך להיות המחשב הראשי שלהם.
תוצאות המחקר משקפות בעיקר אמת אחת, סטיב ג'ובס ידע מה הוא עושה כאשר השיק את האייפד. וסביר להניח כי מטרת המחקר של גוגל בנושא, באה לאור השקתה העתידית של מערכת ההפעלה שלה לטאבלטים ה-Honeycomb וענקית החיפוש רוצה לדעת באילו תכונות היא צריכה להתמקד.
אין ספק כי הידיעה שהמכשיר מיועד בעיקר למשחקים, חיפוש ודואר אלקטרוני, שלושה תחומים המוכרים לגוגל ממערכת האנדרואיד הנוכחית, תקדים את השקת המערכת החדשה ותגביר את התחרות של היצרנים השונים מול האייפד של אפל.