בעולם מרימים גבה בעקבות הסרטון השנוי במחלוקת שפרסמה שגרירות ישראל בארה"ב כחלק ממסע יחסי הציבור לקראת ביקורו של אובמה בישראל. בשגרירות העלו השבוע ליוטיוב סרטון אנימציה המהווה "טריילר" - קדימון למה שצפוי במהלך שלושת ימי הביקור ההיסטורי, בנסיון להציג את הקשר הבלתי ניתן לערעור בין שתי המדינות.
הביקורת עוסקת, בין השאר, באיכות האנימציה ובסגנונה בה נראים שני המנהיגים עם ראשים גדולים באופן לא פרופורציונלי ומגוחך, בסיסמאות הנזרקות לאוויר, והדובדבן שבקצפת: להיט הפופ משנות ה-70 ששימש כפתיח לסיטקום "בנות הזהב".
ה"וושינגטון פוסט" נזהר יחסית בדבריו וקורא לסרטון "בלתי רגיל", בליווי תיאור יבש של העלילה. המאמר ממשיך בקו הרציני ומייחס את הסרטון למאמצו של נתניהו לנרמל את היחסים עם וושינגטון ובעיקר עם אובמה, לאור ההיסטוריה העכורה בין השניים.
במגזין TIME לקחו את הביקורת צעד אחד קדימה וקראו לקליפ לא פחות מ"משונה", בטור שהתפרסם באתר, הכותב מביע זלזול קל בסרטון ואף מכנה אותו קיטשי. במרכז הביקורת שוב נמצאת בחירת האנימציה הבעייתית והפסקול הלא רלוונטי, שגם אם ניסה להכניס הומור החטיא את המטרה לחלוטין, לדבריו.
גם ב-USA TODAY מצאו לנכון להראות את הקליפ לגולשים, בצירוף הבדיחה המתבקשת על פסקול בנות-הזהב, וה"ניו יורק טיימס" גם הוא מעניק ניתוח של הסרטון ומציין את המתיחות בין בנימין נתניהו לברק אובמה כמניע מאחוריו.
אתר הבידור היהודי 6nobacon.com מספק בינתיים את המבט המעמיק והמבדר יותר מכולם, ומפרק את הסרטון לגורמים סצינה אחר סצינה. הניתוח כולל כמובן התיחסות לפרצופים של השניים, ללחיצת היד המשונה והארוכה מהמצופה, ולכותרות המופיעות בעיתון: "נדמה שהטקסט לקוח מ-SMS של ילדה מתבגרת".
אנימציה בשירות הממשלה
במערכת הבחירות האחרונה בישראל כבר ראינו שהמפלגות הממוסדות פונות לציבור בניסונות שיווק "ויראלים" ופחות מעונבים, דוגמת ה"שרוטונים" ששימשו את הליכוד או הסרטון של מפלגת בל"ד שלעג לאביגדור ליברמן.
גם לשגרירות ישראל בוושינגטון זהו לא הנסיון הראשון עם אנימציה: בעמוד היוטיוב הרשמי של הנציגות עלו שני סרטוני אנימציה שהכינו לקראות נאומו של אבו מאזן באו"ם לפני כשלושה חודשים, השומרים פחות או יותר על אותו סגנון "לא מלוטש" מבחינת איכויותיו הסגנוניות והרעיוניות.