מניין הקורבנות באסון הספינה הדרום קוריאנית ממשיך לעלות עם מציאתן של עוד ועוד גופות בלב ים. גורם רשמי המעורב במבצע חילוץ הגופות הודיע הלילה (ג') כי מספרם הרשמי של ההרוגים באסון הוכפל - ועלה מ-52 שלשום ל-104 קורבנות, עם הוצאתן מהמים של גופות נוספות.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"משינו מהמעבורת השקועה 104 גופות, והמאמצים לחיפוש נעדרים נוספים עדיין נמשכים", אמר הגורם לסוכנויות הידיעות. בשלב זה עוד כ-200 בני אדם מוגדרים נעדרים. בתמונות העצובות הזורמות מהמדינה, ניתן לראות את סירות המשטרה מגיעות מלב הים בזו אחר זו, כשעל כל אחת עוד ועוד גופות שנמשו מהמעבורת.
מאות ספינות חילוץ, עשרות מסוקים ולמעלה מ-600 מחלצים וצוללנים ממשיכים בהליכי חילוץ הגופות מהמעבורת, ששקעה במימי הים לפני כשבוע בזמן שעשתה את דרכה לאי הנופש ג'ג'ו שבדרום המדינה.
קרובי המשפחה של הנעדרים התבקשו למסור דגימות די.אן.איי בכדי להקל על הליך זיהוי הנספים. גופות הקורבנות מועברות בזו אחר זו לאי ג'ינדו, הקרוב לאזור האסון - שם מרכזים אותן באוהל גדול. לאוהל מגיעות המשפחות לצורך המלאכה הקשה של זיהוי יקיריהן.
אחת אחרי השניה, במצבים קורעי לב, מתבשרות המשפחות כי יקירן בין הנספים באסון. נהג משאית שאיבד את בנו באסון סירב לעזוב את גופתו - וניסה ללא הרף להחיותו: "למה אתה ישן כל כך הרבה? אבא יציל אותך!", זעק. דודו של אחד ההרוגים אמר בצער: "כבר השלמתי עם זה שהוא לא עוד בין החיים. כל מה שהמשפחות רוצות עכשיו זה רק שיחלצו את גופות יקיריהן במצב שבו יוכלו להיפרד מהם".
קפטן הספינה: "הלכתי לחדר השינה כשזה קרה"
הקפטן שנטש את המעבורת בזמן שזו שקעה מול חופה של קוריאה הדרומית, התנצל בסוף השבוע בפני משפחות הקורבנות וניסה להסביר מה התרחש על הסיפון באותם רגעים. כשהוא ניצב מול מצלמות הטלוויזיה וראשו מורכן, הודה הקפטן לי ג'ון סאוק כי הוא שעיכב את ההוראה לנטוש את המעבורת כיוון שחשב שהים היה קר מדי ושהנוסעים, רובם ילדים, ייסחפו במים.
"נתתי הוראות באשר לנתיב, ואחרי זה הלכתי לזמן קצר לחדר השינה כשזה קרה", אמר הקפטן. "באותו זמן הזרמים היו מאוד חזקים והטמפרטורה של המים היתה נמוכה וחשבתי שאם אנשים יעזבו את המעבורת, בלי שיקול דעת מתאים כשהם לא לובשים חליפת הצלה, הם ייסחפו וייתקלו בקשיים אחרים".
חקירת התאונה מתמקדת בשלב זה בפנייה חדה שביצעה המעבורת זמן קצר לפני שהחלה לשקוע, ובשאלה האם פינוי יעיל ומהיר יותר יכול היה להציל חיים. החוקרים אף יבקשו לקבוע האם הקפטן אכן נטש את הספינה בטרם סיים את תפקידו.