"הוא לא היה האב שהכרתי, הוא היה נראה אבוד ומבולבל": לראשונה מאז היעלמות המטוס המלזי, בתו של הטייס, קפטן זהארי אחמד שאח, שברה שתיקה והעלתה שאלות רבות בנוגע למצבו הנפשי של אביה בזמן היעלמות המטוס.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
לדברי הבת שצוטטו אמש (שבת) ב"דיילי מייל" הבריטי, הוריה עמדו להתגרש לאחר כשלושים שנות נישואים, ואביה בן ה-53 היה נסער בשבועות האחרונים. כמו כן טענה הבת, עיישה זהארי, כי אביה סירב ללכת לפגישות של ייעוץ זוגי בתקופה שקדמה להיעלמות המטוס.
הבת טענה כי בשיחתה האחרונה עם אביה בקושי זיהתה אותו - "הוא לא היה האב שהכרתי, הוא היה עצבני". כמו כן הוסיפה הבת כי הפערים בין הוריה היו ניכרים ובלתי ניתנים לגישור, ואביה סירב להיפגש עם אנשי דת מוסלמים שניסו לגשר בין ההורים. הבת לא ידעה להשיב לחוקרים האם לאביה הייתה אישה אחרת בחייו. דברי הבת עלולים לשפוך אור על מניע כלשהו לחבלה במטוס או לכשל בתפקודו של הטייס.
לא נמצא כל פתק התאבדות בביתו של הטייס, אך המשטרה ממשיכה לחקור את הרקע של הטייס ואת מצבו הנפשי בזמן הטיסה. כמו כן, אשתו של הטייס, פייזה, אמרה לחוקריה כי בעלה הפסיק לדבר איתה בשבועות שקדמו לטיסה, שהמריאה ב-8 במרס ומעולם לא הגיעה ליעדה. "הוא פשוט התכווץ חזרה לקונכייה שלו, הוא היה מרוחק וקשה להבנה, הוסיפה האישה, שטענה כי בעלה בילה זמן רב עם סימולטור הטיסה הביתי שנמצא בביתו. עם זאת, פייזה אמרה לחוקרים כי "זה לא הוגן להאשים את בעלי".
כיוון נוסף שעולה מחקירת הבת והאם הוא תסכולו של הטייס מהמצב הפוליטי במלזיה: שאח היה תומך נלהב של אנוואר איברהים, דמות פוליטית בכירה במלזיה, שנשלח למאסר לחמש שנים בגין מעשי סדום, שעות ספורות לפני המראת הטיסה. עם זאת, הבת שבה והדגישה שהיא לא מאמינה שאביה אחראי בכל דרך שהיא להיעלמות המטוס - "אני לא מאמינה שהוא היה מסכן במכוון את חיי הנוסעים והצוות". שני בניו האחרים של הטייס רואיינו על ידי המשטרה, אך העידו כי הקשר בינם לבין האב היה רופף בתקופה האחרונה.
נמשו עצמים חשודים מהים
ספינות אוסטרליות וסיניות משו אתמול (ש') חלקים מהאוקינוס ההודי שהיו חשודים כחלקיו של המטוס המלזי - אך עד כה לא הצליחו למצוא כל אישור כי מדובר בשרידיה של טיסה MH370. לפי דיווח ברשת BBC, בהודעה שמסרה הרשות לבטיחות ימית באוסטרליה נאמר, כי למרות התקווה כי החלקים שזוהו מוקדם יותר היום באזור החדש שייכים לטיסה האבודה, יום החיפושים הראשון באזור זה הסתיים ללא תוצאות. מוקדם יותר דווח בסוכנות הידיעות הסינית "שינחואה" כי כלי טיס צבאיים של סין זיהו שלושה עצמים חשודים בים באזור החדש, 1,850 קילומטרים מערבית לפרת' באוסטרליה, שצבעם לבן, אדום וכתום.
הגילויים האלה התאימו לדיווח של הרשות לבטיחות ימית באוסטרליה אודות "עצמים רבים בצבעים מגוונים" שאותרו ע"י מטוסים של צוות בינלאומי באזור החיפושים החדש. חלק מהעצמים נראו כאילו הם שייכים לסירות דיג, ואז צויין כי לא ניתן יהיה לאשר דבר עד שיימשו מהים על ידי הסירות. הרשויות באוסטרליה תיאמו את המבצע שהועבר 1,100 קילומטרים צפונה, לאחר שניתוח חדש של נתונים מרדאר ולווין הובילו למסקנה, לפיה המטוס המלזי טס מהר יותר ולמרחק קצר יותר אחרי שנעלם ממסכי הרדאר האזרחי ב-8 במארס.
ביום שישי דווח ב"וול סטריט ג'ורנל כי מבדיקת ה-FBI, שנערכה לבקשתה של הממשלה המלזית, לא עולה כל חשד שקברניט הטיסה היה מעורב בהיעלמות המטוס, לאחר בחינת סימולטור הטיסה בביתו. החוקרים האמריקנים ניסו לדלות מידע מקבצים שככל הנראה נמחקו ממחשב הסימולטור, אך הודיעו כי הבדיקה לא העלתה דבר.