תפנית בחקירת התרסקות המטוס המלזי: דוח שפורסם כ-100 ימים לאחר היעלמות המטוס חושף כי הנוסעים והצוות ככל הנראה מתו מחנק ומחוסר חמצן עוד לפני ההתרסקות. על פי הדוח שפרסמו הלילה (ו') בכירים אוסטרלים, הצוות והנוסעים שטו ללא רוח חיים על טייס אוטומטי לתוך האוקיינוס.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
בדוח בן 55 העמודים, טענו הבכירים במטה בטיחות התחבורה האוסטרלי כי נסיבות המוות שונות מכפי שייערו החוקרים בהתחלה. לממצאים המפתיעים הגיעו הבכירים לאחר השוואה בין תנאי המטוס המלזי לבין אסונות תעופה קודמים - להערכתם, היעדר התקשורת ונתיב הטיסה הקבוע מעיד על אי-סדרים רציניים, שיכולים להיות מוסברים על ידי מות הצוות עוד בטרם ההתרסקות.
"השלבים האחרונים של האירוע תואמים את התרחיש לפיו הצוות לא הגיב כתוצאה מחנק - זוהי התיאוריה המתאימה ביותר לראיות בנוגע לחלקו האחרון של הטיסה", נכתב בדוח.
שינוי באזורי החיפוש
סגן ראש הממשלה האוסטרלי, וורן טראס, הודיע אתמול כי אזור החיפוש יתרכז מעכשיו באזור מעט דרומי לאזור בו התרכז עד כה. עוד הוסיפו מקורות באוסטרליה כי המטוס היה ככל הנראה במצב של טייס אוטומטי כאשר התרסק. מקור רשמי בממשלת מלזיה מסר כי לא מדובר באזור חיפוש חדש לחלוטין, אלא יישאר בחלקו הדרומי של האוקיאנוס ההודי.
הלשכה האוסטרלית לבטיחות בדרכים מסרה השבוע כי מבחינה מחודשת של הנתונים שהגיעו עד כה עולה כי יש לחדד את אזור החיפוש ולהדרים מעט. חוקרי האירוע אומרים כי מעט הראיות הקיימות מצביעות על כך שכלי הטיס הוסט ממסלולו במכוון למרחק של אלפי קילומטרים לפני שהתרסק אל תוך האוקיאנוס ההודי. עם זאת, הגילוי כי המטוס טס במצב של טייס אוטומטי עשוי להצביע על כך כי טענות אלה אינן נכונות.
טיסה 370 של "מלזיה איירליינס" נעלמה על 239 נוסעיה ואנשי הצוות שלה לפני כשלושה חודשים, וזוהי אחת התעלומות הגדולות בהיסטוריה של התעופה. המטוס אמור היה להגיע מבירת מלזיה, קואלה למפור, לבייג'ינג בסין, אך מעולם לא הגיע ליעדו.