מה הקשר בין שואה ואופנה? זו בדיוק השאלה שהפנו נוסעים שטסו עם חברת התעופה הבריטית Easy-Jet, לאחר שזו פרסמה במגזין החברה קמפיין אופנה שצולם - דווקא באנדרטה לזכר קורבנות השואה בברלין שבגרמניה.
מגזין הטיסה של החברה הציג תמונות של דוגמנים בבגדי מעצבים שמצולמים על רקע קברי האבן השחורים באנדרטה שניצבת במרכז ברלין, לזכר ששת מיליון היהודים שנרצחו במהלך השואה על ידי הנאצים.
המגזין ערך את הצילומים מבלי לקבל אישור מקרן הזיכרון ליהודים שנרצחו באירופה, האחראית על מתחם האנדרטה, שעודכנה על קמפיין האופנה יוצא הדופן רק לאחר שעיתון מקומי פרסם את השערורייה. מנהל האתר ציין כי "הקרן מתירה לצלם במקום רק פרויקטים שקשורים לאנדרטה, או שמנציחים היבט כלשהו של השואה", והוסיף כי "הקרן אינה תומכת בצילומים למטרות מסחריות, וצילומי האופנה שפורסמו שם אכן מתאימים לקטגוריה הזאת".
החברה התנצלה ואספה את העלונים
מנהלי חברת התעופה שהפיצה את המגזין מיהרו לאסוף את העלונים ופרסמו הודעה לפיה "החברה מתנצלת בפני כל מי שנפגע כתוצאה מפרסום התמונות". לדברי החברה, "חברה חיצונית מפיצה את המגזין שמחולק במהלך הטיסות, וחברת Easy-Jet לא הייתה מודעת אליהן לפני שהופצו. בתגובה, החברה תשקול את המשך ההתקשרות עם חברת ההפצה".
מי שלא קיבל את ההתנצלות במלואה הוא חבר הפרלמנט הבריטי דניס מקשיין, יו"ר וועדת הפרלמנט הבוחנת את נושא האנטישמיות באירופה. לדבריו, "מדובר בעדות נוספת לקבלה של תופעת האנטישמיות ולאופן הטריוויאלי שבו מתייחסים לטבח ולהשמדה של היהודים במלחמת העולם השנייה".